محمدرضا مشهدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شبکه آب آشامیدنی خمین 184 کیلومتر است که 30 کیلومتر آن نیازمند تعمیر و بازسازی است تا مدیریت آب به شکل اصولی رعایت شده و از هدررفت آب در تاسیسات فرسوده جلوگیری شود.
وی بیان کرد: در کمیته برنامه ریزی خمین در سال جاری برای اصلاح شبکه آب این شهر پنج میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی های استان مصوب شده که درمرحله مبادله موافقتنامه و دریافت تخصیص است.
وی اظهارکرد: با وجود نبود اعتبار از ابتدای امسال تاکنون بیش از سه کیلومتر از شبکه فرسوده این شهر اصلاح شده است و عملیات بازسازی سه کیلومتر دیگر نیز تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.
مشهدی ادامه داد: حدود 15 درصد از اعتبارت پارسال خمین به اصلاح شبکه آبرسانی تخصیص داده شد که جوابگوی اجرای طرح اصلاحی در دستور کار نبود.
وی بیان کرد: با توجه به ضرورت حفظ منابع و ذخایر آب و جلوگیری از هدر رفت آن می طلبد اعتبارات ویژه به این امر تخصیص یابد.
وی، دلایل هدر رفت آب آشامیدنی در خمین را فرسودگی شبکه ، برداشت غیر مجاز و خرابی کنتورهای مشترکان بیان کرد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری خمین گفت: سرانه مصرف آب در خمین 250 لیتر در شبانه روز است در حالی که شاخص کشوری آن 220 لیتر است.
وی افزود:هم اکنون میزان تولید آب در خمین 10 تا 15 درصد بیش از حد استاندارد است و 15 حلقه چاه با 230 لیتر در ثانیه آب آشامیدنی این شهر را تامین می کنند.
مشهدی، از شهروندان خواست با رعایت روش های صحیح مصرف آب ضمن توجه به حفظ منابع آبی،امکان برخورداری از آب را برای همه فراهم کنند.
28 هزار مشترک آب در شهر 70 هزار نفری خمین وجود دارد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.