به گزارش ایرنا، علی اکبر کریمی روز یکشنبه به مناسبت هفته بهزیستی در نشست با مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: بهزیستی تنها یک نهاد حمایتی نیست بلکه مهارت آموزی و توانمند سازی اقشار آسیب پذیر و مداخلات هدفمند در بهبود دایره سلامت اجتماعی از تکالیف مهم این مجموعه است.
وی اظهار کرد: کارمندان این مجموعه به سبب محیط کار، سختی زیادی را متحمل می شوند و با سایر کارمندان که ممکن است محیط شاد و پرنشاطی داشته باشند تفاوت دارند.
وی گفت: مراجعان به مجموعه بهزیستی دارای مشکلات و ناکامی هایی در حوزه های مختلف هستند که داشتن صبر در کارمندان این مجموعه لازم است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود اقدامات خوبی که در حوزه پیشگیری از معلولیت ها بهزیستی انجام شده نیاز است که برنامه های پیشگیرانه در کشور گسترش یابد و این مهم سرمایه ای است که باید به آن توجه اساسی شود.
وی اظهار کرد: حمایت چند وجهی و موثر از خانواده بهزیستی نیازمند قوانینی است که خانه ملت در تلاش است تا آن را عملیاتی کند.
وی گفت: تصویب قانون استخدام معلولان در دوایر دولتی بخشی از حمایت نمایندگان مجلس در کمک به این قشر استو در این راستا باید حمایت های اجتماعی و رفاهی نیز افزایش یابد.
کریمی گفت: تمامی ارکان کشور در قبال اقشار اسیب پذیر و مهار و پیشگیری از اسیب های اجتماعی باید بسیج شوند چرا که بهزیستی با اعتبارات و امکانات محدود از عهده تمامی این وظایف برنمی آید و باید در سیاست ها، نظارت و مداخلات تخصصی از ظرفیست های بهزیستی بیشتر بهره جست.
بهزیستی استان مرکزی 70 هزار توانجو را تحت حمایت خود دارد.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.