محمود زمانی قمی روز شنبه در دیدار با مدیر کل و کارکنان بهزیستی استان مرکزی افزود: امروز بسیاری از ناهنجاری های جامعه در گروی حفظ و حراست از سلامت اجتماعی است و در این راستا بهزیستی به عنوان متولی ساماندهی امور اجتماعی نقشی اثربخش دارد.
وی بیان کرد: اگر سرمایه های اجتماعی از دست برود به هیچ یک از سرمایه های دیگر جامعه دسترسی وجود ندارد.
استاندار مرکزی اظهار کرد: حفظ سرمایه های اجتماعی نیازمند راهبری تربیتی و داشتن جامعه ای سالم است که شاخص های سلامت شامل (سلامت جسم و روح و روانی) بر آن حاکم باشد.
وی عنوان کرد: اهمیت دستگاه بهزیستی و رسالت بزرگی که بر عهده دارد در سراسر جامعه متبلور است زیرا بهزیستی وسایر نهاد حمایتی در راستای توانمند سازی توانجویان تلاش می کنند.
استاندار استان مرکزی خاطرنشان کرد: حکومتی که با مبنای آرای مردم و مبانی اسلامی شکل گرفته وظیفه خود می داند از اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه حمایت کند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بهزسیستی استان مرکزی با دارا بودن 440 نیرو، 350 مرکز، موسسه و NGO به پنج گروه هدف شامل معلولان، زنان سرپرست خانوار، ایتام، معتادان و آسیب دیدگان اجتماعی خدمات ارائه می دهد.
بهروز رفیعی افزود: سیاست بهزیستی و وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی سلامت، مسئولیت اجتماعی و پیشگیری از آسیب ها است که در بحث پیشگیری از آسیب ها 150 اورژانس اجتماعی در کشور در هفته بهزیستی راه اندازی می شود.
وی اظهار کرد: غربالگری ژنتیک برای زوجین در راستای افزایش هدفمند جمعیت در آینده نیز از دیگر سیاست های بهزیستی برای کاهش معلولیت در جامعه است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی متولی سلامت جسم در جامعه است اما برای سلامت روح و روان متولی خاصی تعریف نشده که امید است در دولت دوازدهم با تخصیص اعتباری مناسب در این خصوص شاهد تحولی بنیادین باشیم.
به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی با همراهی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شوراس اسلامی از 2 تن از خانواده های تحت حمایت این نهاد عیادت شد.
بهزیستی استان مرکزی 70هزار توانجو را تحت حمایت خود دارد.
7114/3075/ خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.