به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی، افزود: عملکرد دولت یازدهم در پیشبرد مسائل در بسیاری از سرفصل های مهم قابل قبول است اما کشور نیاز دارد که در فرصت های اندک اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی و راهبردهای بهبود معیشتی عملی شود و این مهم تکلیف دولت یازدهم را سنگین تر کرده است.
وی ادامه داد: رسیدن به اهداف اشتغال و رونق اقتصادی و بهبود سطح کیفی زندگی و معیشت مردم کمک همه بخش ها را در کنار دولت می طلبد و باید از ظرفیت های انسانی کارآمد، صاحب تخصص و تجربه و پاکدست در مسیر توسعه و بالندگی کشور بهره گرفته شود.
امام جمعه اراک بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با ابلاغ راهبردهای اقتصاد مقاومتی و توصیه های فرهنگی و اجتماعی نقشه رسیدن به اهداف والای نظام اسلامی ایران را ترسیم کرده و همه باید با تقویت وحدت و انسجام، تکیه بر داشته ها کرده و با عزم راسخ بر جاده سازندگی و توسعه حرکت کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: الگوسازی برای هدایتگری امور کشور و گره گشایی از مشکلات باید بومی و بر مبنای فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی باشد و این مهم باید از سوی نخبگان فکری و اجرایی کشور عملیاتی شود.
وی گفت: ایجاد اشتغال مولد، تقویت بنیه اقتصادی مردم و مقابله با انواع آسیب های اجتماعی از قبیل طلاق و اعتیاد از مهمترین خواسته های رهبر معظم انقلاب و ملت مومن ایران اسلامی است و مسئولان کشوری در هر رده و جایگاهی تکلیف دارند که با خلاقیت، برنامه های علمی اثربخش و نظارت های جدی در راستا نقش آفرینی کنند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: عملکرد هوشیارانه و توام با تدبیر دلسوزی مسئولان اجرایی و فرهنگی در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی، به خوبی دیده می شود و باید از فرصت کنونی به محرک جهش به سمت توسعه تبدیل شود.
وی، صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی، آرمان های امام راحل و شهدا را از دیگر وظایف مدیران اجرایی دانست و گفت: انقلاب اسلامی امانت بنیانگذار کبیر انقلاب و شهدا است و مجموعه مدیریتی نظام مقدس جمهوری اسلامی و آحاد مردم تکلیف سنگینی را در پاسداشت حریم ارزش ها انقلابی و دینی برعهده دارند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، امام علی(ع) را بهترین الگوی رفتاری دولتمردان دانست و گفت: مدیران و مقامات اجرایی و فرهنگی استان باید شکاف ها و نقاط آسیب پذیر فرهنگی را در مناطق مختلف با دقت هر چه تمامتر واکاوی کنند و برای رفع آن برنامه داشته باشند.
وی یادآوری کرد: مسئولیت ها در نظام اسلامی موقت است و فرصت خدمت باید غنیمت دانسته شود چرا که مردم سرمایه نظام اسلامی هستند و بهترین خدمت حق آنان است.
امام جمعه اراک با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه رشد هشت درصدی برای اقتصاد کشور در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: راه تحقق این هدف متعالی خروج از روزمرگی و تکیه بر باروری ظرفیت های داخلی است.
درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر 2 هفته یکبار روزهای چهارشنبه در محل بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار می شود.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.