به گزارش ایرنا، زهرا فرجی روز سه شنبه در نشست طرح تاب آوری آسیب اجتماعی زنان در اراک افزود: استان مرکزی به عنوان یکی از کانون های هدف اجرای این طرح ملی انتخاب شد و پس از مراحل اجرایی و فرآیندهای متعدد، مقرر شد تفاهم نامه ای بین استاندار مرکزی و معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده منعقد شود.
وی گفت: به منطور پیشبرد و اجرای برنامه های این طرح ملی نفاهم نامه ای بین دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی و خانه سازمان های مردم نهاد استان منعقد شده است.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی در این نشست اظهار کرد: محوریت این طرح ملی بر راهبری مباحث از طریق تسهیلگران است که برای استان مرکزی از میان 30 تسهیلگر معرفی شده، 20 نفر به مدت سه روز دوره های آموزشی را سپری کرده اند.
فرجی گفت: برنامه ریزی استانی این طرح ملی در شهرستان ها به فرمانداران ابلاغ شده و قرار است تمامی فرآیند اجرایی در مناطق شهرستانی به تسهیلگر واگذار شود تا وی پس از جدب و ثبت نام مخاطب، کارگاه های علمی و کاربردی در حوزه تاب آوری اجتماعی برگزار کند.
وی دامه داد: در اراک پنج کارگاه، ساوه سه کارگاه، دلیجان و خنداب 2 کارگاه و بقیه شهرستان ها هر کدام یک کارگاه تاب آوری اجتماعی برای زنان برگزار می شود.
وی گفت: در این کارگاه ها حداقل بین 25 تا 40 نفر از زنان حضور دارند و مشمولان ثبت نام در این دوره ها افراد آسیب دیده و یا در معرض اسیب هستند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی بیان کرد: تسهیلگران وظیفه دارند 10 مهارت در نظر گرفته شده را بر اساس محتوا ارائه دهند و تاکید شده در این کارگاه ها شیوه مشارکتی در مباحث دنبال شود.
فرجی اظهار کرد: هر یک از 10 مهارت در 2 روز واکاوی محتوایی و تعریف می شود و مداخلات لازم در این زمینه صورت می گیرد.
جمعیت زنان استان مرکزی 698 هزار و 432 نفراست که 49 و چهار دهم درصد جمعیت این استان را شامل می شود.
74 درصد از جمعیت زنان استان ساکن مناطق شهری اند و 26 درصد در روستا زندگی می کنند.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.