فریبا درخشان نیا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: نقشه راه هدفمند در حمایت از آسیب دیدگان و پیشگیری از آسیب باید به صورت کارشناسی در دستگاه های متولی و تخصصی دیده شود و بهزیستی به درستی در تکالیف و ماموریت های برنامه ششم در سلامت اجتماعی برجسته سازی شده است.
وی با تاکید بر اهمیت نقش سازمان های مردمی در امور پیشگیرانه و مهار آسیب های اجتماعی گفت: التیام زخم های اجتماعی به تنهایی در اختیار یک یا چند حوزه نیست بلکه باید با پیوست های علمی و کارشناسانه و بهره گیری هدفمند از تمامی ظرفیت های موجود کار را پیش برد.
مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان بهزیستی کشور افزود: مسئله مهم در کشور ساماندهی آسیب های اجتماعی است و همه تکلیف دارند تا با حرکت آگاهانه و موثر در سامان این آسیب ها کاری انجام دهند.
وی توضیح داد: برنامه ششم در امر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برنامه های متعدد حمایتی را در راستای تحکیم خانواده در نظر گرفته است که پرداخت مستمری تنها بخشی از کار است و در مقوله حمایت از زنان آسیب دیده موضوعات مهمی چون بیمه، اشتغالزایی و تامین مسکن دنبال می شود.
درخشان نیا عنوان کرد: رویکرد بهزیستی در دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی در راهبری زنان آسیب دیده و در معرض آسیب استفاده حداکثری از امکانات دولتی در کنار برون سپاری امور و اعتماد به حوزه مردمی است و همه تلاش می شود تا توانمندسازی زنان آسیب دیده با بهترین شکل در چرخه سلامت اجتماعی انجام شود.
مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان بهزیستی کشور گفت: در دولت تدبیر و امید بهزیستی توان خود را بر استفاده از ظرفیت های مردمی در خدمات خدمات تخصصی آسیب های اجتماعی از جمله خانه های امن گذاشته و این مهم در تمامی سرفصل ها و تکالیف با قاطعیت دنبال می شود.
بهزیستی استان مرکزی 70 هزار مددجو دارد.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.