رقیه یادگاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی در گفت و گو با خبرآنلاین، گفت: جذب مستقیم سرمایه گذاری خارجی در این استان از ۸۲ میلیون دلار در سال ۹۲ به ۳۵۰ میلیون دلار در سال ۹۵ رسیده که این رقم بالاترین میزان تصویب طرح های سرمایه گذاری خارجی در چهار سال گذشته بوده است.
افزود: میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در استان مرکزی در این مدت به چهار هزار و چهار میلیون دلار رسیده و صادرات غیرنفتی استان در سال ۹۵ به لحاظ ریالی ۲۹ درصد و به لحاظ وزنی ۵۶ درصد افزایش نسبت به سال ۹۴ داشت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی ادامه داد: پذیرش هیات های تجاری برای جذب سرمایه گذاری های خارجی به تعداد ۱۹ هیات در سال های ۹۳ تا ۹۵ و بهبود رتبه محیط کسب و کار این استان از جایگاه ۱۳ کشور در سال ۹۰ به رتبه دوم در سال ۹۵ از دیگر اقدام های مهم دولت تدبیر و امید است.
یادگاری عنوان کرد: ۱۱هزار و ۵۲۶ اشتغال پایدار و درآمدزا از سال های ۹۲ تا ۹۵ با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال در استان مرکزی ایجاد شده است.
وی گفت: در سال ۹۵، تجهیز و توسعه گمرک این استان از طریق توسعه انبارهای اختصاصی انجام و سامانه جامع گمرک و سامانه اظهار از راه دور نیز برای نخستین بار در استان مرکزی راه اندازی شد.
یادگاری تصریح کرد: استقرار گمرک تخصصی نفت در شهرک صنعتی کاوه نیز یکی از دستاوردهای ارزشمند دولت یازدهم در استان مرکزی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی اضافه کرد: در این مدت کمیته امداد امام خمینی (ره) ۴۵ هزار و ۱۲۴ نفر را با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال زیر پوشش آموزش های فنی و مهارتی قرار داد.
یادگاری اظهار کرد: ۱۲ هزار واحد مسکونی مهر در این استان از سال ۹۲ تا ۹۵ با صرف سه هزار میلیارد ریال سهم دولت تکمیل و یک هزار و ۷۰۰ واحد نیز تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری می رسد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 703678
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.