به گزارش ایرنا، سرهنگ دوم پاسدار محمد تقی امینی روز سه شنبه در آئین آغاز طرح اردوهای هجرت سه در محل کانون بسیج جوانان اراک، افزود: اعزام این دانش آموزان بسیجی به مناطق محروم از سوی سازمان بسیج دانش آموزی کشور به استان ابلاغ شده است و احتمال افزایش شمار آنان نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: این دانش آموزان در دوره های یک، هفت و 10 روزه به نقاط و روستاهی محروم استان مرکزی اعزام می شوند.
مسئول بسیج دانش آموزی سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه اعزام اردوهای هجرت سه تا 31 شهریورماه امسال ادامه دارد، اظهار کرد: اردوهای یک روزه در بخش های لایروبی قنوات، دامپروری و برداشت محصول به کشاورزان کهنسال یاری می کنند، که بر اساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده بیش از 500 دانش آموز در قالب این اردوها به مناطق محروم اعزام می شوند.
وی اضافه کرد: اردوهای هفت روزه نیز به فعالیت عمرانی از قبیل جدول بندی، پل سازی و تعمیر منازل محرومان می پردازند که بیش از یکصد نفر در قالب این اردوها به روستاهای محروم استان اعزامک می شوند.
سرهنگ دوم پاسدار امینی در خصوص اردوهای 10 روزه نیز گفت: بیش از 700 دانش آموز بسیجی در این بخش به مناطق محروم استان اعزام می شوند و به فعالیت هایی از قبیل مرمت، بهسازی و رنگ آمیزی مدارس می پردازند.
وی، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان، تقویت روحیه مسئولیت پذیری این اقشار و محرومیت زدایی از چهره نقاط مختلف استان را مهمترین اهداف اردوهای جهادی عنوان کرد.
وی اظهار کرد: 35 هزار متر مربع رنگ آمیزی کلاس درس، 2 هزار و 300 متر مربع دیوار نویسی، تعمیر 300 عدد میز و صندلی، یک هزار متر خط کشی محوطه های مدارس بخشی از فعالیت های اردوهای هجرت سه در تابستان سال گذشته است.
در سال 1379 قشر بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد و به دنبال آن هم اردوهای جهادی با اعزام دانش آموزان و دانشجویان در ایام تعطیلات به مناطق محروم با هدف محرومیت زدایی راه اندازی شد.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.