به گزارش ایرنا، رئیس بهزیستی خمین در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: 2 واحد مسکونی ویژه خانواده 2 معلول ساکن در روستاهای این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.
اسماعیل خانجانی افزود: برای ساخت هر یک از این واحدها 180 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و 150میلیون ریال تسهیلات با بازپرداخت محدود به خانواده های مشمول پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: کارگاه قالی بافی بند ریحان نیز با 360 میلیون ریال سرمایه اولیه مورد بهره برداری قرار گرفت که 25 زن سرپرست خانواده و روستایی در این کارگاه مشغول به کار شدند.
وی افزود: 247 زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی این شهرستان هستند و تاکنون 30 زن سرپرست خانوار تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ سه میلیارد و 100 میلیون ریال دریافت کرده اند.
خانجانی افزود: 63 مددجوی تحت پوشش بهزیستی خمین مبلغ هفت میلیارد و 692 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند.
وی ادامه داد: 6 نفر تسهیلات مشاغل خانگی در زمینه خیاطی و قالی بافی و 57 نفر نیز تسهیلات خود اشتغالی در حوزه های دامداری، فروشندگی، مکانیکی و جوشکاری دریافت کردند.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در حاشیه این آیین در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار و دارای ارزش افزوده خاطرنشان کرد: 68 میلیارد ریال در زمینه اشتغالزایی پارسال به بهزیستی استان اختصاص یافت و امسال مبلغ 200 میلیارد ریال به این نهاد حمایتی تعلق گرفت.
بهروز رفیعی افزود: برنامه های هفته بهزیستی امسال با شعار 'بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی' برگزار می شود.
وی افزود: همزمان با هفته بهزیستی طرح های اورژانس اجتماعی و مسکن خانواده های دارای 2 معلول در مناطق مختلف استان با اعتبار 10 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
رفیعی، مسکن معلولان و محرومان، افتتاح 6 مهدکودک، کلینیک مددکاری اجتماعی، سه مرکزاورژانس اجتماعی در محلات، خنداب و زرندیه، مرکز مشاوره ژنتیک را از مهمترین پروژه های مورد افتتاح در استان در هفته بهزیستی بیان کرد.
وی اظهار کرد: 40 هزار نفر مددجوی معلول زیر پوشش بهزیستی استان مرکزی هستند و بر اساس برنامه ریزی سازمان بهزیستی تا پایان سال 97 باید برای تمام معلولان مسکن ساخته شود.
وی ادامه داد: تلاش بر این است که امسال ساخت مسکن خانواده های 2 معلول زودتر از برنامه های مصرب به تمام برسد.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: پنج هزار و700 زن سرپرست خانوار زیر پوشش این نهاد حمایتی هستند و با اعطای تسهیلات اشتغالزایی وگروه های همیار زنان در جهت توانمندسازی آنها تلاش می شود.
هفت هزار نفر در شهرستان خمین زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی قرار دارند.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.