به گزارش ایرنا، یکی از مهندسان مجری سازمان نظام مهندسی استان مرکزی در این خصوص به ایرنا گفت: پیشتر چند تن از انبوه سازان به طور مکرر مقابل شهرداری اراک حضور یافتند و خواستار حذف مجری از طرح های ساختمانی شدند.
علی نجمی افزود: حذف مجری از طرح های ساختمانی به نوعی مغایر قانون است چرا که این مهم ماده هفت مقررات ملی ساختمان است و وجود این قشر برای رعایت قانون در اصول ساخت ساز ضروری است.
وی ادامه داد: فعالیت مهندسان مجری بیش از هشت سال در استان مرکزی ادامه داشت اما از سال گذشته این مهم از طرح های ساختمانی حذف شده و ضمن بیکار شدن بیش از یک هزار مهندس جوان، اصول اساسی قانون ساخت و ساز نیز در طرح های مذکور رعایت نمی شود.
نماینده معترضان بیان کرد: در جریان پیگیری این امر، در نهایت مدیرکل راه شهرسازی به شهردار نامه ای ارسال کرده که ظرف مدت 10 روز مالکان و فعالان ساختمانی از مجریان ذیصلاح در طرح های خود استفاده کنند، اما پیش از پایان این مهلت 10 روزه، تعدادی از انبوه سازان مقابل شهرداری اراک حضور یافتند و شهرداری نیز حمایت خود را اعلام کرد.
وی بیان کرد: در قانون شهرداری ها، مقررات ملی ساختمان و قانون سازمان نظام مهندسی که مصوبه مجلس است به استفاده از مجری ذیصلاح تاکید شده است اما برخی برای فرار از پرداخت هزینه قصد بی قانونی دارند و مهندسان مجری نیز برای احقاق حقوق خود به استانداری مراجعه کرده اند.
به گفته یکی از این افراد، هزینه یک مهندس مجری در طرح های ساختمانی بر اساس متراژ ساختمان و به ازی هر یک متر 350 هزار ریال پرداخت می شود اما بیشتر این مهم به صورت توافقی بین مهندسان و مالکان در نظر گرفته می شود.
بیش از یک هزار مهندس مجری ساختمانی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/3075/ خبرنگار : مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.