به گزارش ایرنا، شکر اله حسن بیگی روز دوشنبه در دویست و سی و یکمین نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: 17 هزار و 609 داوطلب در کنکور امسال برای ورود به دانشگاه ها و مراکز علمی با یکدیگر به رقابت پرداختند که بیش 50 درصد آنان را داوطبان رشته تجربی تشکیل داده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی خاطر نشان کرد: 10 هزار و 563 نفر معادل 60 درصد داوطلبان کنکور امسال را دانش آموزان دختر و هفت هزار و 46 نفر معادل 40 درصد آنان را دانش آموزان دختر تشکیل داده است.
حسن بیگی ایمن سازی فضاهای ورزشی و آموزشی مراکز آموزشی استان مرکزی را یکی از برنامه های مهم شورای آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: نیاز است مدیران مدارس و مسئولان آموزش و پرورش از فرصت تابستان امسال برای ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز استفاده کنند تا دانش آموزان سال تحصیلی جدید را در محیطی امن و ایمن آغاز کنند.
وی ایجاد پارک فن اموز را از دیگر برنامه های شورای آموزش و پرورش استان مرکزی برای افزایش توسعه و ثبات آموزش در بین دانش آموزان عنوان کرد و گفت: برای ایجاد این مراکز در شهرستان های استان می توان از ظرفیت های صنایع، واحدهای تولیدی و پارک علم و فن آوری استان استفاده کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در این نشست گفت: هم اینک یک هزار و 620 فضای فیزیکی زیر نظر آموزش و پرورش این استان در حوزه ورزشی فعال هستند که 120 مورد آن معادل هفت درصد این این فضاها را فضاهای سرپوشیده و بقیه رو باز هستند.
شهریار فولادوند افزود: امسال 27 صدم درصد از درآمدهای ارزش افزوده به بخش ورزش اختصاص یافته است که 75 درصد این درآمدها به اداره کل ورزش و جوانان و بقیه ان به آموزش و پرورش تعلق می گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: هم اینک یک هزار و 100 امام جماعت روحانی و فرهنگی برای برگزاری نماز جماعت در سطح مدارس این استان فعال هستند که 520 نفر آنان را روحانیون و 580 نفر از این امامان جماعت را فرهنگیان داوطلب برای برگزاری نماز جماعت در مدارس تشکیل می دهند.
وی ادامه داد:هم اکنون 111 هزار دانش آموز که به سن تکلیف رسیده اند در نماز جماعت مدارس استان مرکزی شرکت می کنند و برای بقیه آنان که به سن تکلیف نرسیده اند کلاس های تئوری آموزش احکام و نماز برگزار می شود.
فولادوند ادامه داد: 908 نمازخانه و مکان برگزاری نماز در مدارس استان مرکزی وجود دارد که 485 باب این مکان ها نماز خانه مستقل و 143 عدد آنان از کلاس های درس و سالن های چند منظوره برای برگزاری نماز جماعت استفاده می شود و 198 نماز خانه نیز برای برگزاری نماز جماعت در مدارس استان مورد نیاز است.
وی سرانه استاندارد نمازخانه در سطح مدارس کشور را 50 سانتیمتر عنوان کرد و گفت: سرانه نماز خانه در مدارس استان مرکزی حدود 34 سانتیمتر است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 173 فضای ورزشی روباز و سرپوشیده در این استان وجود دارد که 126 مورد از این فضاها نوساز است.
محمد صادق قائمی افزود: 12 میلیارد و 757 میلیون تومان از محل 27 صدم درصد ارزش افزوده به استان مرکزی اختصاص می یابد که یک میلیارد و 500 میلیون تومان آن سهم اموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: 120 فضای ورزشی نیمه تمام در استان مرکزی وجود دارد که در با اختصاص سهم بازسازی و تجهیز فضاهای ورزشی و 20 درصد سهم نوسازی مدارس استان، می توان 10 فضای آموزشی با پیشرفت بالای 50 درصد را تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش قرار داد.
معاون آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 570 معلم تربیت بدنی در آموزش و پرورش این استان به فعالیت اشتغال دارند که 50 درصد این افراد را از تحصیلات کارشناسی و بقیه کارشناسی ارشد برخوردار هستند.
مهدی دمنه افزود: یک هزار و 620 فضای فیزیکی در استان مرکزی وجود دارد که 120مورد از این فضاها را سالن های ورزشی و فضاهای سرپوشیده تشکیل می دهد.
وی ادامه داد: 97 درصد فعالیت های ورزشی مدارس استان مرکزی در فضای باز و هفت درصد در سالن های ورزشی و فضاهای سربسته انجام می شود.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/3075/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشار دهنده : حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.