رقیه یادگاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در استان مرکزی در این مدت به چهار هزار و چهار میلیون دلار رسیده و صادرات غیرنفتی استان در سال 95 به لحاظ ریالی 29 درصد و به لحاظ وزنی 56 درصد افزایش نسبت به سال 94 داشت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی ادامه داد: پذیرش هیات های تجاری برای جذب سرمایه گذاری های خارجی به تعداد 19 هیات در سال های 93 تا 95 و بهبود رتبه محیط کسب و کار این استان از جایگاه 13 کشور در سال 90 به رتبه دوم در سال 95 از دیگر اقدام های مهم دولت تدبیر و امید است.
یادگاری عنوان کرد: 11هزار و 526 اشتغال پایدار و درآمد زا از سال های 92 تا 95 با سرمایه گذاری یک هزار و 220 میلیارد ریال در استان مرکزی ایجاد شده است.
وی گفت: در سال 95، تجهیز و توسعه گمرک این استان از طریق توسعه انبارهای اختصاصی انجام و سامانه جامع گمرک و سامانه اظهار از راه دور نیز برای نخستین بار در استان مرکزی راه اندازی شد.
یادگاری تصریح کرد: استقرار گمرک تخصصی نفت در شهرک صنعتی کاوه نیز یکی از دستاوردهای ارزشمند دولت یازدهم در استان مرکزی است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی اضافه کرد: در این مدت کمیته امداد امام خمینی (ره) 45 هزار و 124 نفر را با سرمایه گذاری 30 میلیارد ریال زیر پوشش آموزش های فنی و مهارتی قرار داد.
یادگاری اظهار کرد: 12 هزار واحد مسکونی مهر در این استان از سال 92 تا 95 با صرف سه هزار میلیارد ریال سهم دولت تکمیل و یک هزار و 700 واحد نیز تا پایان سال 96 به بهره برداری می رسد.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای یک میلیون و 429 هزار و 475 نفر جمعیت است و این استان به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادر تخصصی کشور مطرح است.
3005/3075/ خبرنگار: معصومه صفری*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.