یکی از بنیادی ترین اعتقادات مسلمانان حجاب است و این مهم تنها در اسلام مطرح نشده بلکه در ادیان غیر اسلامی و حتی در ایران قبل از آمدن اسلام حجاب به عنوان یک مسئله مهم مطرح است.
در فرهنگ مسلمانان یکی از اساسی ترین اعتقادات مسئله حجاب و پوشش زنان است، حجاب به معنای پوششی که زن را از دنیای مردها جدا می کند طبق یک وظیقه اسلامی و به عنوان یک دستور دینی بر مسلمانان واجب شده و مسلمانان هم به عنوان یک فریضه آن را انجام می دهند.
حجاب جدای از دین برای سلامت روحی و جسمی و فکری بشر یک امر الزامیست، پوشش واقعی حجاب پوششی است که بدن انسان را از نامحرمان بپوشاند و نازک و بدن نما نباشد و همراه با حجب و حیا باشد.
باید توجه داشت انتقال ارزش ها از اوایل کودکی آغاز می شود برای اینکه انسان بتوانند از نامحرمان و گناهان محفوظ ماند نیاز است که خود را در لباس و حفاظ تقوا قرار دهد و ببه همین منظور باید دامن زنان از بی عفتی پاک باشد و کلید آن در عفاف و حجاب نهفته است.
هدف اسلام از پوشش زنان در واقع حفاظت آنان از نگاه شهوانی و بسیاری از مسائل روانی و اخلاقی است که آیات قرآن، احادیث و فتاوی مراجع و مجتهدان بزرگ گواه این منظور است.
مساله اصلی و بنیادین عفت است، عفت فراتر و برتر از حجاب است، حجاب همان پوشش ویژه و عفاف یک خصلت، بینش و منش است.
حجاب پوشش بیرونی است ولی عفت هم پوشش بیرونی و هم پوشش درونی است و حجاب می تواند تحصیلی، ظاهری و یا غیره اختیاری باشد ولی عفت یک خصلت و ارزش اختیاری است، بنابراین برای سالم سازی جامعه به دنبال عفت عمومی بود تا حجاب آگاهانه گسترش یابد.
توسعه استفاده از سامانه های اطلاعات مکانی ضرورت امروز صنعت آب و برق و پوشش بیمه ای مطلوب تامین اجتماعی در استان مرکزی از دیگر عنوان های این شماره هفته نامه آوای وطن است.
هفته نامه آوای وطن با مشی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ورزشی به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی فاطمه لطفی منتشر می شود.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.