رقیه یادگاری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی در گفت و گو با خبرآنلاین، افزود: ساماندهی نیروهای انسانی از دیگر برنامه های مهم دولت است، چراکه در این راستا نیز دولت های نهم و دهم شمار زیادی نیروی قراردادی خلاف قانون جذب کرد که مشکلات زیادی را برای دولت یازدهم به وجود آورد.
وی با بیان اینکه حجم بالای طرح های نیمه تمام از دولت های قبل تنها با مشارکت هدفمند بخش خصوصی تکمیل می شود، بیان کرد: دولت واگذاری ۶ هزار پروژه نیمه تمام را به بخش خصوصی هدفگذاری کرده است که این طرح ها با استفاده از تسهیلات بانکی به اتمام می رسد.
یادگاری اظهار کرد: در این راستا ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده که سهم خاصی نیز برای استان ها پیش بینی نشده و هر استانی که بتواند سریع تر عمل کند از تسهیلات بیشتری بهره مند می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی یادآور شد: دولت تدبیر و امید در راهبرد بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در گره گشایی از طرح های نیمه تمام و تکمیل آن ها موفق عمل کرده است و طرح هایی که به بخش خصوصی واگذار می شود با کیفیت بالاتر و در کوتاه مدت به نتیجه می رسد.
وی ابراز کرد: دولت تدبیر و امید ۲۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش برای ۱۰ هزار واحد نیمه فعال که پایین تر از ظرفیت کار می کنند و می توانند اشتغال جدید ایجاد کنند در نظر گرفته است که این مهم نیز به استان ها ابلاغ شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی اضافه کرد: یک و نیم میلیارد دلار نیز برای رونق کسب و کارهای خرد و اشتغال روستایی از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است، اما هنوز دستور العملی به استان ها ابلاغ نشده است که با کلید خوردن این حوزه جهش موثر در رونق اقتصادی شکل می گیرد.
یادگاری عنوان کرد: دولت همه تلاش خود را به کار گرفته تا طرح های جدید که ضرورت ندارد را آغاز نکند و گام های بلندی برای تکمیل طرح های نیمه تمام که از دولت های گذشته بلاتکلیف مانده ، برداشته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی افرود: پرداخت مطالبات به سیستم بانکی، پیمانکاران و تامین اجتماعی از دیگر سیاست های مهم دولت تدبیر و امید است و در برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی، بندهایی را برای پرداخت بدهی به بخش های غیر دولتی در نظر گرفته است.
یادگاری گفت: استان مرکزی نیز مانند سایر مناطق کشور دارای شمار زیادی طرح نیمه تمام از دولت قبل است که بیشتر آن ها مربوط به طرح های ورزشی است که بدون حساب و برنامه خاص در روستاهای مختلف و محل های نزدیک به هم آغاز شده و بلاتکلیف مانده است.
وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید ۱۰ درصد از اعتبارات را برای ایجاد طرح های جدید اختصاص داده که این طرح ها باید بر اساس ضرورت و توجیه اقتصادی و تشخیص کمیسیون ماده ۲۱۵ ایجاد شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی ادامه داد: در این راستا طرح هایی با ارزش زیر ۱۰ میلیارد ریال در کمیسیون ۲۱۵ استان مرکزی و طرح های بالای ۱۰ میلیارد ریال در کمیسیون ۲۱۵ برنامه و بودجه کشور تصمیم گیری می شود.
یادگاری بیان کرد:سال گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ طرح در این استان وجود داشت که حدود ۸۰۰ طرح آن نیمه تمام و بقیه مستمر بودند که نیاز به تعمیر، تجهیز، نگهداری یا سایر موارد داشتند.
وی اظهار کرد: بیشتر طرح های به جا مانده از دولت های نهم و دهم در استان مرکزی از پیشرفت فیزیکی پایینی برخوردار بودند که شمار زیادی از این طرح ها با تلاش های دولت تدبیر و امید به نتیجه رسیده و تکمیل شده و بخش زیادی نیز از پیشرفت های فیزیکی بالا برخوردار شده است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 699495
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.