دکتر حسین سرمدیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: خواسته اولویت دار حوزه درمان استان مرکزی تکمیل و بهره برداری از بیمارستان ولیعصر اراک(ع) است اما در سفر پیش روی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان ضرورت استقرار اورژانس هوایی نیز با قوت دوم مطرح می شود.
وی تصریح کرد: استان مرکزی و اراک در مسیر کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق کشور است و محور سلفچگان نیز یک محور بین المللی قلمداد می شود که شاهد تصادفات زیادی است و این امر نیازمند تقویت زیرساخت ها و تجهیزات به روز در حوزه خدمات پیش بیمارستانی و اورژانسی است.
سرمدیان افزود: وجود اورژانس هوایی می تواند روند رسیدگی به حادثه دیدگان را سرعت بخشد و علاوه بر این با توجه به کوهستانی بودن برخی مناطق استان مرکزی همچون شهرستان تفرش نیز به دلیل صعب العبور بودن در فصل زمستان که حتی امکان عبور آمبولانس در برخی روستاها با سختی انجام می شود، امکانات اورژانس هوایی نقش پررنگی را در خدمات رسانی سریع ایفا می کند.
وی بیان کرد: استان مرکزی معین تهران است و این امر نیز گواه دیگری است که باید استان مرکزی دارای تجهیزات اورژانس هوایی شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: تامین منابع مالی استقرار اورژانس هوایی به عهده وزارت بهداشت است و تنها تعیین زمین برای استقرار اورژانس بر عهده دانشگاه علوم پزشکی اراک است که در این راستا تاکنون برخی نقاط مشخص شده اما، باید مهندسان ساختمان وزارت بهداشت از ان ها بازدید و شرایط را تایید کنند.
استان مرکزی با جمعیت بیش از یک میلیون و 99 هزار نفر در مرکز کشور واقع شده است که از ابتدای امسال تاکنون 100 نفر بر اثر وقوع حوادث رانندگی درون و برون شهری در استان مرکزی جان خود را از دست داده اند.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.