به گزارش خبرآنلاین، مجید مشهدی افزود: برنامه ها و فعالیت های کمیته امداد همواره با تکیه بر توانمند سازی مددجویان صورت می گیرد که در سال جاری نیز روند تحولی داشته است.
وی به واریز حق بیمه بیش از پنج هزار مددجوی تحت حمایت اشاره کرد و ادامه داد: حق بیمه سه ماهه اول چهار هزارو 800 نفر از مددجویان مشمول بیمه های اجتماعی و شش ماهه 370 نفر از قالیبافان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی با اعتبار 15 میلیارد و 95 میلیون ریال به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز شد.
مشهدی با بیان اینکه بهره‌مند شدن از خدمات بیمه اجتماعی گام بلندی برای توانمندی و خوداتکایی مددجویان تحت حمایت است، ادامه داد: این مهم با هدف تامین امنیت اقتصادی برای آینده زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح های خودکفایی اجرایی می شود.
این مقام مسئول اضافه کرد: پرداخت حق بیمه مددجویان تحت حمایت را اقدامی موثر برای برخورداری آنان از مزایای بیمه از جمله مستمری، بازنشستگی و از کار افتادگی است که سال گذشته حق بیمه زنان سرپرست خانوار ومجریان طرح های اشتغال مشمول دریافت خدمت حق بیمه کمیته امداد استان مرکزی با اعتبار ۴۸ میلیاردو ۳۳۵ میلیون ریال به حساب تامین اجتماعی واریز شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۲ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد مرکزی بوده و از خدمات این نهاد بهره مند شدند، ادامه داد:حمایت از خانواده های تحت پوشش به ویژه زنان سرپرست خانوار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مشهدی افزود: در سال گذشته بیش از چهار میلیارد و 900 میلیون ریال به منظورارتقا شاخص های بهداشتی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی اختصاص داده شد که این نهاد با برنامه ریزی های دقیق تمامی نیازهای بیماران نیازمند را شناسایی، تا با کمک خیران هزینه های درمان آنها رابه حداقل برساند.
وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد با پرداخت هزینه های درمان بیماران خاص و صعب العلاج شامل هزینه داروها و ارائه خدمات بستری، خدمات مکمل مددجویی شامل شامل تامین لوازم مصرفی جانبی، بیمه تکمیلی، بیمه های درمانی، تجهیزات توان بخشی همچون ویلچر، عصا، تجهیزات غیرتوانبخشی، مراقبت در منزل و خدمات ایاب ذهاب بیماران برای مراجعه به مراکز درمانی تهران و سایر استانها یاری می کند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 695202
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.