رامین اخلاصی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: شهرستان تفرش به واسطه منابع آبی مناسبی که در اختیار دارد در توسعه آبزی پروری موفق عمل کرده است و طرح پرورش ماهی در قفس در این شهرستان با بهره برداری در مهرماه امسال رشد چهار برابری پرورش ماهی تفرش را رقم می زند.
وی افزود: طرح های مذکور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است و با بهره برداری از آن ها ضمن تولید 85 تنی ماهی در تفرش، افزایش اشتغال و توان اقتصادی و درآمد بهره برداران نیز رشد خواهد داشت.
اخلاصی تصریح کرد: آبزی پروری در شهرستان تفرش در سال گذشته تولید 23 تنی را به ثبت رساند که این میزان در سال جاری به 85 تن می رسد.
وی با اشاره به اجرای شیوه پرورش ماهی در قفس در شهرستان تفرش گفت: روش پرورش ماهی در قفس در مناطق ساحلی و مناطق پرآب انجام می شود و ضمن بازدید از این روش آبزی پروری در بندر انزلی ، طرح مذکور به صورت نمونه در تفرش انجام می شود.
مدیرجهاد کشاورزی تفرش بیان کرد: شیوه پرورش ابزیان در قفس در یکی از حوضچه های شهرستان با سطح 2 و نیم هکتار و عمق 18 متر و 360 هزار مترمکعب ذخیره آب آغاز شده است که پتانسیل خوبی برای آبزی پروری تفرش به شمار می رود و سه قفس اقدام به پرورش ماهی کپور با روش پرورش ماهی در قفس کرده است.
وی توضیح داد: هر کدام از قفس ها ظرفیت پرورش یک تن ماهی را دارد و این حوضچه با منبع آبی در اختیار، امکان ایجاد 30 قفس را میسر کرده است و پیش بینی می شود در 6 ماه نخست سال جاری 30 تن پرورش ماهی کپور انجام گیرد و در نیمه دوم امسال نیز 30 تن پرورس ماهی سردآبی انجام شود و تولید شهرستان با این روش به بیش از 60 تن در سال جاری برسد.
اخلاصی خاطرنشان کرد: این روش پرورش آبزیان مدیریت مسلطی را ایجاد می کند و امکان کنترل تغذیه ماهی بهتر خواهد بود و تلفات به کمترین میزان می رساند که توان تولید با رشد قابل قبولی مواجه می شود و می تواند افزایش تولیدی را برای شهرستان تفرش به ارمغان آورد.
مدیرجهاد کشاورزی تفرش افزود: میزان رها سازی ماهی در شهرستان تفرش در سال گذشته 35 هزار قطعه بود که این رقم در بهار سال جاری به 65 هزار قطعه رسید و با استعداد یابی صورت گرفته در زمینه پرورش ماه در تفرش رشد 100 درصدی رهاسازی کسب شده است.
شهرستان تفرش با جمعیت بیش از 24 هزار نفرش در 85 کیلومتری اراک واقع شده است.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.