به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، دکتر محسن شانقی افزود: این فراورده های در 55 مورد نمونه برداری برای تعیین سلامت فرآورده های خام دامی از واحدهای تولید و عرضه این محصولات توسط 45 گروه ثابت و سیار بازرسان بهداشتی این اداره کل در ماه مبارک رمضان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
وی ادامه داد: 2 هزار 310 واحد تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در این مدت با هدف تضمین سلامت و امنیت مواد غذایی توسط بازرسان این اداره کل مورد بازرسی قرار گرفتند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در این بازرسی ها تعداد 16 نفر متخلف بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی و یک واحد تعطیل شد.
دکتر شانقی یاد آور شد: در این مدت در راستای اجرای طرح نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی 6 هزار و 627 مورد بازرسی بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه مواد غذایی شامل فروشگاه های گوشت قرمز و سفید، رستوران ها، غذاخوری ها و کبابی های داخل شهر و بین جاده ای، کارگاه های بسته بندی و فروشگاه های مواد خام دامی مورد انجام شده است.
وی گفت: نیاز است برای اجرای بهینه طرح نظارت بهداشتی بر واحدهای عرضه و تولید مواد خام دامی، دستگاه های ذیربط از جمله فرمانداری‌، مرکز بهداشت، دادگستری، تعزیرات حکومتی، شهرداری‌ها و سایر ادارات مرتبط همکاری لازم را با شبکه های دامپزشکی شهرستان ها به عمل آوردند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با سامانه اطلاع ‌رسانی 1512 به اداره کل دامپزشکی اطلاع دهند.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/3075/دریافت کننده: مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.