محمدی تقی آبایی هزاوه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال و در راستای پیاده سازی برنامه اشتغال فراگیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانایی های اجرایی بخش تعاون در روستاها اجرا می شود.
وی بیان کرد: اجرای این طرح نقش موثری در توسعه و توانمند سازی تعاونی های روستایی، رونق اقتصادی، مشارکت سازمان یافته و کارآفرینی اقتصادی روستاییان در قالب مشارکت گروهی دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: این طرح در روستاهایی قابلیت اجرا دارد که با شاخص ها و معیارهای تعیین روستاهای مورد حمایت و مشمول اجرای ماده 27 قانون برنامه مورد تایید مراجع ذیربط قرار گیرد و دارای مشخصاتی از قبیل داشتن بیش از 50 خانوار ساکن، نرخ اشتغال معکوس، طرح هادی اجرا شده و مهاجر فرستی پایین و ضریب مشارکت پذیری بالا باشد.
آبایی هزاوه عنوان کرد: هدف از اجرای طرح روستا تعاون توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی روستاها است و فعالیت های توسعه ای روستا بر مبنای بهره گیری از استعدادها و ظرفیت های موجود در روستا و یا عضویت ساکنان روستایی دنبال می شود.
وی گفت: موضوع فعالیت در این طرح در بخش تولید، تامین نیاز مشاغل، تامین نیاز محصولی، عمران و خدمات روستایی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: سهم امسال اجرای طرح روستا تعاون در کشور یکهزار و 947 روستا است که از این تعداد سهم این استان 38 روستا در نظر گرفته شده است.
آبایی هزاوه عنوان کرد: اجرای این طرح در 2 مرحله انجام می شود که سهم مرحله اول در استان مرکزی 20 روستا و مرحله دوم 18 روستا است.
وی گفت: بحث شناسایی و انتخاب روستاهای هدف و تهیه گزارش مزیت سنجی روستاهای هدف (تهیه نقشه راه توسعه روستا) در این استان در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: بر اساس ماده 24 قانون برنامه ششم توسعه سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور 25 درصد تعیین شده و بر اساس ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه، جایگاه روستاها باید در اقتصاد ملی مبنی بر تقویت اقتصادی پنج هزار روستا، ایجاد و توسعه 54 خوشه کسب و کار روستایی و ساخت 98 ناحیه صنعتی روستایی ارتقا یابد، حداقل یک میلیون و 914 هزار فرصت شغلی در روستاها ایجاد و 100 هزار نفر از روستاییان و عشایر تحت آموزش قرار گیرند.
یکهزار و 157 روستا در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد 752 روستا از خدمات دهیاری بهره مندند.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.