شکرالله حسن بیگی روز یکشنبه در نشست هماهنگی چهارمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) به میزبانی شهرستان دلیجان، افزود: عمل به تعالیم قرآنی آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد و هر چقدر انس با قرآن کریم بیشتر باشد آرامش و اضطراب کاهش می یابد.
ویافزود: تحقیقات علمی نشان داده است که راهبرد کاهش آسیب های اجتماعی و مقابله با رفتارهای نامتعادل، اخلاقمداری و انس با قرآن و عمل به آموزه های این کتاب آسمانی است و کسانی که در زندگی آموزه های قرآنی را سرلوحه قرار دادند و رفتار و کردار قرآنی داشته اند شاداب تر و گشاده تر هستند.
وی گفت: در بسیاری از خانه ها داروهای ضد افسردگی، بیماری های اعصاب و روان یافت می شود در حالی که خانه هایی که با نور قرآن روشن شده اند و با این کتاب آسمانی انس دارند نیازی به این داروها ندارند و از حسن اخلاق و زندگی پاک و آرام بهره مند هستند.
معاون سیاسی ،امنیتی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: آشنایی با تعالیم و روح حاکم بر قرآن باعث ایجاد آرامش، کاهش اضطراب، تقوا، قرب به خداوند و غلبه بر هواهای نفسانی می‌شود و افراد دست به هر کاری نخواهند زد و به تبع آن، جرایم و آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.
وی، در خصوص راهکارهای نهادینه شدن فرهنگ قرآن در جامعه گفت: باید سهم دولت در جشنواره های قرآنی کاهش یابد و این تعالیم به صورت خودجوش و با همیاری مردمی در شریان های جامعه بسط یابد.
وی ادامه داد: باید از ظرفیت های سازمانهای غیر دولتی و مردم نهاد در سمن ها استفاده کرد و وجود 430 سازمان مردم نهاد در استان در زمینه های مختلف محیط زیست، بهداشت، مبارزه با مواد مخدر سرمایه ای است که در حوزه فرهنگی باید به نحو احسن از این ظرفیت برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی استفاده کرد.
دبیر جشنواره گل‌های محمدی و فاطمی(س) استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این جشنواره متعلق به نهاد خاصی نیست و همه دستگاه‌های استان افتخار مشارکت در آن را دارند.
حجت الاسلام محمدرضا شفیعی افزود: جایگاه جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) برای مدیران استانی شناخته شده است و تمام دستگاه‌های استانی مشارکت باانگیره و اثربخش در این جشنواره را دارند.
وی بیان کرد: شهرستان‌هایی که در دوره‌های قبل حضور داشتند تجربه کافی را برای چهارمین دوره برگزاری این جشنواره را دارند و شهرستان‌هایی که امسال برای اولین بار میزبان جشنواره باید از تجارب سال های قبل الگو بگیرند.
دبیر جشنواره گل‌های محمدی(ص) استان مرکزی افزود: امسال شازند میزبان مرحله استانی برگزاری جشنواره گلهای محمدی و فاطمی استان مرکزی است.
حجت‌الاسلام شفیعی ادامه داد: ثبت‌نام در این جشنواره رایگان است و هر فردی می‌تواند در یک رشته اصلی حفظ یا قرائت شرکت کند اما، ثبت‌نام در چند رشته هنری و مفاهیم بدون مانع است.
وی افزود: کلاس‌های این جشنواره باید تا نیمه مردادماه برگزار شود و اختتامیه مرحله شهرستانی نیز باید با شکوه، شاد و مطابق با موازین اسلامی برگزار و برای همه نفرات شرکت کننده لوح سپاس و هدیه عمومی در نظر گرفته می‌شود.
حجت‌الاسلام شفیعی گفت: کارگاه‌های تخصصی حفظ و قرائت نیز امسال در چهار شهرستان برگزار می‌شود و تا نیمه دوم مردادماه باید اختتامیه مرحله شهرستانی برگزار شود تا مرحله دوم جشنواره شروع شود.
وی ادامه داد: هفته اول شهریورماه مرحله استانی جشنوره در شازند با پیام آیت‌الله جوادی آملی آغاز خواهد شد.
دبیر استانی جشنواره گل‌های محمدی(ص) تصریح کرد: اختتامیه بخش هنری جشنواره امسال مجزا از حفظ و قرائت تا پایان مردادماه در اراک برگزار می شود.
در این نشست مسئولان فرهنگی استان مرکزی نقطه نظر خود را برای هر چه باشکوهتر برگزار شدن جشنواره گلهای محمدی و فاطمی ارائه دادند.
شهرستان دلیجان از توابع اتسان مرکزی 50 هزار نفر جمعت دارد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.