به گزارش ایرنا، محمدرضا حاجی‌پور روز شنبه در پیامی به مناسبت روز صنعت و معدن افزود: جریان تولید در فضای آکنده از تحولات شتابنده بین‌المللی، توطئه‌های استکبار جهانی و فشارهای اقتصادی در سالیان اخیر، مرهون هوشمندی و کاردانی صنعتگران و معدنکاران است و تحقق منویات مقـام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال جز با تلاش بی‌‌وقفه و خستگی‌ناپذیر ایشان میسر نمی‌شود و همت والا و وجود ارزشمند این عزیزان موجب مباهات و سربلندی ایران عزیز است.
در ادامه این پیام آمده است: روز ملی صنعت و معدن علاوه بر تجلیل از مقام کارآفرینان و جهادگران اقتصادی کشور، روز همدلی و تقویت میثاق دولت با فعالان اقتصادی بخش خصوصی است.
در ادامه این پیام آمده است: بر این عهد و میثاق طی سالیان گذشته همواره در تصمیم‌گیری‌ها و پیشبرد امور از مشاوره و ارشاد بخش خصوصی سود جسته‌ایم به گونه‌ ای که هم اکنون این سازمان از راهنمایی بیش از 80 مشاور از فعالان اقتصادی و دانشگاهی در رفع موانع بازدارنده توسعه صنعتی ، معدنی استان برخوردار است.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: بر اساس همفکری و همدلی این افراد و سایر نهادهای مسئول، صنعتگران و معدنکاران تحولات مطلوبی را در توسعه اقتصادی استان رقم زدند و تنوع‌بخشی به کشورهای مقصد صادرات به عنوان یکی از شاخص‌های مهم ارتقاء رقابت‌پذیری، در زمره این اقدامات است به گونه‌ای که هم‌اکنون تعداد کشورهای مقصد صادراتی استان برابر با 74 کشور است.
در ادامه این پیام آمده است: روند توسعه سرمایه‌گذاری صنعتی در استان مرکزی نیز با رشد 14 درصدی در سال 1395 در قیاس با سال 94 برخوردار بوده و در خصوص صدور پراونه‌های بهره‌ برداری به ترتیب رشد 104 درصد، 46 درصد و 13 درصد در میزان سرمایه‌گذاری، اشتغال و تعداد را شاهد بوده‌ایم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در این پیام افزوده است: در دو سال گذشته جذب سرمایه‌گذاری خارجی از کشورهای برخوردار دانش و تکنولوژی برتر دنیا نیز در زمره مهمترین اقدامات صنعتگران و معدنکاران استان در سایه گشایش‌های بین‌المللی است.
در ادامه این پیام آمده است: بی شک توسعه روزافزون صنعتی استان مرکزی نیازمند همدلی کلیه دستگاه‌ها و نهادهای خصوصی و دولتی است و از همه صنعتگران می خواهیم تا با همدلی و همفکری در تحقق اهداف سند چشم‌انداز توسعه کشور مبنی بر دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی منطقه نقش‌آفرین باشند.
بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
دهم تیر ماه با عنوان روز ملی صنعت و معدن نامگذاری شده است.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.