رقیه یادگاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اعتبار در استان مرکزی مربوط به سه شهرستان کمیجان، خنداب، خمین، بخش هایی از شهرستان های شازند در زالیان، سربند، دهستان خنجین در فراهان، منطقه رودبار در تفرش و نوبران در ساوه به عنوان مناطق کمتر توسعه یافته بوده است.
وی بیان کرد: بودجه عمرانی امسال این استان با رشد خوبی همراه بود و با رقم سه درصد اعتبارات نفت و گاز برای مناطق کمتر توسعه یافته با افزایش 53 درصدی همراه بوده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی توضیح داد: اعتبار خاص عمرانی 15 درصد رشد داشته اما به دلیل اینکه سه درصد بودجه نفت و گاز برای مناطق کمتر توسعه یافته در بخش عمرانی لحاظ شده ،این بخش با افزایش 53 درصدی مواجه شده ست.
یادگاری عنوان کرد: توزیع اعتبارات عمرانی این استان نیز برای سال جاری نیز به تفکیک شهرستان ها انجام شده اما، هنوز این اعتبارات تخصیص نیافته و نقدینگی در این بخش وارد استان نشده است.
وی بیان کرد: تشکیل کمیته برنامه ریزی برای تعیین طرح ها در شهرستان های استان مرکزی ابلاغ شده و تاکنون 10 کمیته تشکیل شده و به زودی 2 کمیته دیگر تشکیل می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه سهم اعتبارات عمرانی این استان تا پایان این برنامه باید به 30 درصد از کل اعتبارات عمرانی کشور برسد.
یادگاری تصریح کرد: استان مرکزی در بخش اعتبارات هزینه ای امسال مشکل کسر حقوق ندارد و تنها مشکل کسری در بخش پرداخت عیدی است که اعتبار این بخش نیز تا پایان سال جاری تامین خواهد شد.
وی بیان کرد: بحث پاداش پایان خدمت بازنشستگان دستگاه ها و نهادهای دولتی این استان در سال گذشته نیز هنوز تامین نشده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی ادامه داد: رقم پاداش های پرداخت نشده بازنشستگان در سال گذشته حدود 80 میلیارد ریال است.
یادگاری اظهار کرد: در این راستا مساعدت و تلاش های ویژه ای صورت گرفته که امید است برای این مهم نیز منبعی در نظر گرفته شود و پاداش ها پرداخت شود.
وی گفت: حقوق کارکنان دولت در سال 96 رشدی 15 درصدی داشته و بخش سایر نیز با رشد 9 درصدی همراه است.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای یک میلیون و 429 هزار نفر جمعیت است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.