علی بیات روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح تفصیلی 27 شهر این استان پس از بررسی و تایید کارگروه تخصصی امور زیربنایی شهرسازی و شورای برنامه ریزی و توسعه، مورد تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری قرار گرفت.
وی با اشاره به افق 10 ساله اعتبار اجرای این طرح ها اظهار کرد: از مجموع 33 شهر استان مرکزی فرآیند تصویب و ابلاغ طرح های جامع و تفصیلی 27 شهر به پایان رسیده است.
وی اظهار کرد: تصویب و اجرای طرح های جامع و تفصیلی ویژه هریک از شهرها یکی از راهبردی ترین و مهمترین اقدامات توسعه ای دراستان مرکزی است چرا که الگوی پیشرفت و افق آینده هر شهر در ابعاد مختلف اجتماعی، عمرانی، اقتصادی و صنعتی شهرها در این طرح ها مشخص می شود.
وی گفت: طراحی اولیه، تدوین و پیشنهاد شکل گیری طرح های جامع و تفصیلی شهرها در مرحله اول به مهندسان مشاور ذیصلاح سپرده می شود و در مراحل بعدی با حضور نماینده مهندسان مشاور در نشست کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی، جزئیات طرح ها پس از بحث و بررسی به تصویب اعضا می رسد.
مدیرشهرسازی ومعماری اداره کل راه وشهرسازی استان مرکزی گفت:از مهمترین تکالیف کارگروه استانی امور زیربنایی و شهرسازی که دبیری آن برعهده این اداره کل قراردارد، بررسی وتصویب طرح های جامع و تفصیلی برای شهرهای کوچک و بزرگ استان مرکزی است.
بیات افزود: در سال های اخیر به همت کارشناسان، مدیران و اعضا، کارگروه امور زیربنایی موفق به برگزاری نشست های مستمرو فرآیند تهیه و تصویب طرح های جامع و تفصیلی شده و برای اجرا به دستگاه های ذیربط به ویژه شهرداری ها ابلاغ شده است.
طرح تفصیلی شهرها، نقشه توسعه ای مناطق را تعیین می کند و به مسئولان نحوه برنامه ریزی شهری را نشان می دهد.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.