غلامحسین خاکساری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اسناد برای 12 پلاک از اراضی ملی استان مرکزی صادر شده است.
وی، مساحت کل استان مرکزی را 2 میلیون و 900 هزار هکتار عنوان کرد و ادامه داد: 2 میلیون و 120 هزار هکتار این عرصه ها را اراضی ملی شامل دشت، جنگل، کوه، کویر و سایر مستثنیات و اراضی کشاورزی تشکیل داده است.
رئیس اداره ممیزی و حد نگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: تا کنون برای 94 درصد از عرصه های ملی استان مرکزی شامل یک میلیون و 998 هزار هکتار از این اراضی سند مالکیت به نام دولت صادر شده است.
خاکساری پیش بینی کرد: تا پایان امسال در صورت تامین اعتبار و همکاری دستگاه های متولی برای 70 هزار هکتار از اراضی ملی استان سند مالکیت به نام دولت صادر شود.
وی ادامه داد: مقابله با تخریب، تصرف، ساخت ساز، تغییر و تبدیل اراضی ملی و منابع طبیعی را از مهمترین اهداف اخذ سند مالکیت عرصه های ملی به نام دولت است.
رئیس اداره ممیزی و حد نگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی کمبود اعتبار، مساحت کم، تداخل و اختلاف بر حدود پلاک ها با زمین های مجاور و کشاورزی را از مهمترین مشکلات این اداره کل برای دریافت سند مالکیت اراضی ملی استان مرکزی به نام دولت عنوان کرد.
خاکساری افزود: اجرای طرح کاداستر (حد نگاری) اراضی ملی برای ثبت اسناد دفترچه ای (کاغذی) به UTM با مشخصات طول و عرض جغرافیایی در سامانه ثبت اسناد و اخذ سند تک برگی برای عرصه های ملی استان مرکزی را از برنامه های اولویت دار اداره ممیزی و حد نگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان در سال های آتی است.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.