حسن میرزاخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت امور اقتصادی و دارایی امسال تحقق 15 میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی را برای استان های کشور ابلاغ کرد که سهم استان مرکزی از آن معادل 330 میلیون دلار است.
وی ادامه داد: با توجه به توانمندی های استان مرکزی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، ظرفیت استان از سهمی که در این زمینه برای آن در نظر گرفته شده بیشتر است و به منظور تحقق این مهم نیاز به همکاری تمام دستگاه های اجرایی است.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان مرکزی یاد آور شد: تاکنون 978 و 9 دهم میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی توسط هیات سرمایه‌گذاری خارجی کشور برای استان مرکزی تصویب شده که 270 میلیون دلار آن در زمینه صنایع شیمیایی، فلزات، غذایی، ساختمان، تولید ادوات و قطعات صنعتی، عایق‌های نسوز، سنگبری و صنایع تکمیلی فولاد جذب شده است.
میرزاخانی ابراز امیدواری کرد: با تسهیل ورود سرمایه به داخل در سال جاری شاهد افزایش میزان سرمایه گذاری خارجی در استان باشیم.
وی خاطر نشان کرد: استان مرکزی با برخورداری از ظرفیت های مختلف در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و به عنوان یکی از قطب های صنعتی کشور نقش محوری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد و بهره گیری از سرمایه گذاری خارجی از راهکارها اساسی برای تحقق این مهم به شمار می رود.
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان مرکزی افزود: سرمایه گذاری خارجی برای تامین مالی طرح های تولیدی، احیای بنگاه های صنعتی در حال رکود و تحرک بخشی به سایر بخش های اقتصادی استان از اهمیت خاصی برخوردار است و در شرایط فعلی، ضرورت تعامل مفید و سازنده دستگاه های اجرایی استان برای ارایه مساعدت لازم به سرمایه گذاران خارجی، بیش از پیش احساس می‌ شود.
میرزاخانی،جذب بیش از 12 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب در استان های کشور را تا پایان سال گذشته را از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید عنوان کرد.
وی ادامه داد: رفع مسئله تحریم های هسته‌ای از مهمترین عوامل تسهیل ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور، تک رقمی شدن تورم، ثبات نرخ ارز، اصلاحات و گشایش های نسبی نظام بانکی و کاهش فرایند صدور مجوزهای تولیدی بوده است.
استان مرکزی با استقرار 2 هزار 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ به عنوان قطب چهارم صنعت دومین کانون صنایع مادر تخصصی کشور است.
بیش از هفت هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پارسال به یک هزار 83 واحد تولیدی کوچک و متوسط پرداخت شده است که این مهم نقش موثری در افزایش تولید و ایجاد اشتغال جدید در استان مرکزی داشته است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.