به گزارش ایرنا، سید مهدی ساداتی روز چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان خمین با موضوع غنی سازی اوقات فراغت، افزود: تکمیل و بهره برداری از این طرح های ورزشی موجب افزایش سرانه ورزشی و بهبود کیفیت برنامه های غنی سازی اوقات فراغت جوانان می شود.
وی اظهارکرد: طرح ورزشی سالن یکهزار نفری خمین از مصوبات سفر دولت دهم است که 78 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به دلیل کمبود اعتبار راکد مانده است.
فرماندار خمین یادآور شد: فرهنگ‌سازی برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، امری ضروری اساسی است و برنامه ریزی اصولی و منطقی باید در دستور کار مسئولان مرتبط قرار گیرد.
ساداتی یکی از رسالت‌های مهم اداره‌ ورزش و جوانان را برنامه‌ریزی و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان مطابق با خواسته‌ها و سلایق جوانان در چارچوب قوانین دانست.
وی اظهار کرد: برای موفقیت در اجرایی کردن برنامه‌های اوقات فراغت باید برنامه‌ریزی واحد و یکپارچه صورت گیرد و از اقدامات جزیره‌ای و آمارگرایی در دستگاه ها پرهیز شود.
فرماندار خمین با تاکید بر ضرورت ایجاد امکانات لازم برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، گفت: نهادها از موازی کاری در اجرای برنامه های فرهنگی ، هنری و ورزشی خودداری کنند.
فرماندار خمین افزود: سازمان های مردم نهاد در پربار کردن اوقات فراغت بسیار نقش تاثیرگزاری دارند و باید از توانمندی های آنها در تحقق برنامه های هدفمند بهره گرفت.
ساداتی با بیان اینکه خمین جز شهرستان های شاخص ورزشی استان مرکزی است، ادامه داد: رو آوردن جوانان به ورزش و داشتن زندگی شاداب یکی از مولفه های کاهش ناهنجاری ها در سطح شهرستان است.
وی خاطرنشان کرد: نسل جوان سرمایه اصلی کشور محسوب می شوند و توجه ویژه به جوانان از مولفه های مهم دولت تدبیر وامید است.
رئیس اداره ورزش و جوانان خمین نیز در این نشست گفت: دستگاه های اجرایی که سالن ورزشی دارند باید برای برگزاری کلاس های اوقات فراغت در این اماکن نکاتی مانند استفاده از مربیان کارامد و تخصصی بهره بگیرند و به صدور کارت بیمه ورزشی، استعلام صلاحیت مربیان و ارائه آمارهای منفک توجه کنند.
سعید امجدی افزود:کمیته ای بر اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت نظارت می کند و اختتامیه برنامه ها در پایان تعطیلات تابستان برگزار شود.
در این نشست ادارات مختلف برنامه های خود برای غنی سازی اوقات فراغت را ارائه دادند.
13 باشگاه ورزشی زیرپوشش ورزش و جوانان، 12 مکان ورزشی دولتی و هفت مکان بخش خصوصی در شهرستان خمین فعال است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.