به گزارش ایرنا، مهدی حاجیلو روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اراضی زیر کشت کلزا از سطح سبز و شرایط خوبی برخوردار بود اما، به دلیل سرمازدگی بیش از 50 درصد از این اراضی از بین رفته است.
وی بیان کرد: با توجه به بیمه بودن محصول، بازدید کارشناسان جهاد کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی مقرر شد خسارت به کشاورزان پراخت شود که مراحل اقدام توسط بیمه صندوق کشاورزی در دست انجام است.
حاجیلو اظهار کرد: به طور میانگین عملکرد مطلوب در سنوات گذشته بین 2 و نیم تا سه تن در هکتار بوده استاما، در سال زراعی جاری میزان محصول برداشتی به علت سرمازدگی با میانگین برداشت 2 تن در هر هکتار پیش بینی می شود.
مدیر جهاد کشاورزی کمیجان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود 200 تن دانه روغنی کلزا نیز از اراضی کشاورزی شهرستان برداشت و به کارخانجات تولید روغن تحویل داده شود.
حاجیلو، تاریخ اولین برداشت کلزا را از 28 خرداد ماه آغاز عنوان کرد.
وی تصریح کرد: کلزا گیاهان دانه روغنی است که از لحاظ ارزش غذایی یکی از با کیفیت ترین روغن های خوراکی به نام (کانولا) از آن استخراج می شود و فاقد کلسترول است.
مدیر جهاد کشاورزی کمیجان عنوان کرد:کمیجان 56 هزار هکتار اراضی آبی و دیم قابل کشت دارد که از این میزان 18 هزار هکتار ارضی آبی و 38 هزار هکتار اراضی دیم است و با تولید حدود 30 هزار تن گندم یکی از قطب های کشاورزی و زراعت استان محسوب می شود.
شهرستان کمیجان با جمعیت 39 هزار نفری در فاصله 96 کیلومتری مرکز استان مرکزی واقع شده است.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.