حسن میرزاخانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نشست هایی که با سرمایه گذار کره ای به منظور ایجاد نیروگاه خورشیدی در زندیه برگزار شد، مقرر شده که عملیات اجرایی این نیروگاه پس از انجام مراحل اداری از نیمه دوم امسال آغاز شود و تا پایان سال جاری نیز این نیروگاه به عنوان بزرگترین نیروگاه سولار کشور به بهره برداری برسد و در انرژی الکتریکی حاصل از آن در مدار شبکه سراسری برق قرار گیرد.
وی ادامه داد: تا کنون مقدمات سرمایه گذاری 10 سرمایه گذار خارجی برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در برخی شهرستان های استان مرکزی از جمله اراک، دلیجان، خمین، زرندیه و ساوه فراهم شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی افزود: پرونده پنج عدد از این منقاضیان برای ایجاد نیروگاه خورشیدی آماده شده است و مجوز واگذاری زمین مورد نیاز نیروگاه ها از کارگروه امور زیر بنایی گرفته شده است و از طریق کمیسیون ماده 32 در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.
میرزاخانی، ضمن تاکید بر حمایت های همه جانبه قانونی و اداری از سرمایه گذاران خارجی در استان مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به وجود ظرفیت های استان در زمینه صنعتی و زیر بنایی بهره گیری از سرمایه گذاران خارجی در زمینه توسعه صنایع الکتریکی به ویژه انرژی های پاک در دستور کار این استان قرار دارد.
استان مرکزی با استقرار 2 هزار 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ به عنوان قطب چهارم صنعت دومین کانون صنایع مادر تخصصی کشور است.
بیش از هفت هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پارسال به یک هزار 83 واحد تولیدی کوچک و متوسط پرداخت شده است که این مهم نقش موثری در افزایش تولید و ایجاد اشتغال جدید در استان مرکزی داشته است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.