به گزارش ایرنا، علی اکبر کریمی روز یکشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان خنداب ضمن تبریک هفته قوه قضائیه افزود: طرح های مهمی در خنداب در دست اجرا است که برخی با تراز ملی برخی دیگر استانی هستند.
وی بیان کرد: راه ارتباطی خنداب که از مسائل زیر ساختی در شهرستان است و خدمات دهی به مناطق روستاهایی از طریق آن انجام می شود، عرض کم و همراه با نقاط حادثه خیز و پیچ های نامناسب است که نیاز به تعریض و بهسازی دارد اما در سال های اخیر تلاشی برای این مهم صورت نگرفته است.
کریمی تصریح کرد: برای این منظور مصوبه ای در سفر هیات دولت به استان گذرانده شد که اعتباری به مبلغ 130 میلیاد ریال به آن اختصاص داده شده است و امید می رود هرچه سریعتر شاهد جذب این اعتبار و بهره برداری کامل از آن باشیم.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بیمارستان شهرستان خنداب نیز به عنوان مهم ترین مجموعه درمانی خنداب و نیاز اساسی مردم منطقه باست که با جدیت دنبال می شود.
کریمی خاطرنشان کرد: ساختمان این بیمارستان در سال های گذشته با تاخیرهای زیادی تکمیل شد و هم اکنون بخش اورژانس آن به بهره برداری رسیده است اما، می طلبد تمامی بخش های تخصصی و درمانی این بیمارستان هرچه سریعتر مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی اظهار کرد: اختصاص 10 درصد از کل اعتبارات استانی برای تامین آب آشامیدنی روستایی از دیگر مباحث مهم در سطح شهرستان است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه، توجه به روستاها و توسعه عمران روستایی به عنوان کانون تولید در راستای افزایش رفاه و خدمات را امری مهم برشمرد که باید توجه ویژه ای به آن شود.
کریمی ادامه داد: در همین راستا در قانون بودجه سال 96 الزام شد از محل اعتبارات استانی پنج تا هشت درصد از کل اعتبارات به حوزه توسعه روستایی و بنیاد مسکن اختصاص پیدا کند تا زمینه ای برای اجرای طرح هادی و توسعه روستاها باشد.
وی گفت: خنداب 2 شهر و شهرداری دارد و ارتقای وضعیت مالی شهرداری ها در راستای توسعه و عمران شهری امری مهم بوده که باید به آن توجه ویژه شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در قانون برنامه ششم توسعه نحوه توزیع درآمدهای مربوط به عوارض مالیات بر ارزش افزوده به استانی تبدیل شده که این امر برای شهرستان های درگیر با کاستی های صنعتی، تولید و اقتصادی ظرفیت اثر بخشی محسوب می شود.
کریمی اظهار کرد: با توجه به این امر که استان ها در خط مقدم اداره امور کشور و سطح پایین تری یعنی شهرستان و بخش هستند و از نیاز و صلاحیت بیشتری برای هزینه کرد اعتبارات دولتی برخوردار می باشند.
وی تصریح کرد: بخش زیادی از اعتبارات دولتی در ردیف های ملی و در وزارت خانه ها و دستگاه های ملی متمرکز است که این ارگان ها ارتباط کمتری با خط مقدم کار و تلاش دارند و بر همین اساس تقویت بودجه های استانی در مجلس در قالب برنامه ششم توسعه شکل گرفت.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، ارتقای بخش بودجه استانی، رشد در کل اعتبارات و اختصاص اعتبارات برای مناطق کمتر توسعه یافته از محل درآمدهای نفتی که باعث رشد قابل توجه استان هایی که مناطق محروم و کمتر توسعه یافته دارند را از جمله موارد تقویت بودجه و اعتبارات استانی عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: اختصاص مبلغ 93 میلیارد و 700 میلیون ریال از بودجهبه خنداب که از مناطق کمتر برخوردار است نشان می دهدکه ترزیع بودجه استانی متناسب است و ثمره آن برای مناطق کمتر توسعه یافته حاصل شده است.
شهرستان خنداب از توابع استان مرکزی است و در این شهر 72 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.