نصرت الله هاشمی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بارندگی های مناسب بهاره در سال جاری تاثیر مطلوب در بهبود شرایط مراتع شهرستان داشته و این امر موجب افزایش ورود دام بیش از حد ظرفیت در محدوده مراتع را فراهم کرده است.
وی اظهارکرد: در راستای تعادل دام ومرتع و جلوگیری از تخریب مراتع به اخراج دام و تشکیل 27 فقره پرونده کیفری در دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان اقدام شد.
وی ادامه داد: دام‌های غیرمجاز بومی و غیر بومی از شهرستان های الیگودرز و گلپایگان پس از اطلاع‌رسانی اهالی روستا و با همکاری دادگستری و فرماندهی پاسگاه انتظامی و یگان حفاظت از این مراتع اخراج شدند.
هاشمی اظهارکرد: از آنجا که چرای بیش از حد دام موجب تخریب مراتع می‌شود، نیاز است دامداران از ورود به عرصه‌هایی که چرای دام در آنجا ممنوع است نهایت همکاری را با ماموران حفاظت از عرصه‌های طبیعی داشته باشند.
هاشمی گفت: در این شهرستان تعداد 22هزار و 300 واحد دامی مازاد بر ظرفیت مراتع وجود دارد که با تعلیف آن‌ها از مراتع، موجبات نابودی مراتع فراهم می شود چه بسا دام های مهاجر بر این معضل نیز افزوده شود.
وی، با بیان اینکه 169هزار هکتار منابع و مراتع طبیعی در این شهرستان وجود دارد که این رقم 73 درصد از مساحت کل شهرستان را شامل می‌شود، افزود: این شهرستان به دلیل داشتن شرایط مساعد اقلیمی دارای منابع و مراتع طبیعی بالقوه‌ای است که باید به این سرمایه‌ها توجه داشت و در حفظ و احیای آن‌ها تلاش کرد.
در شهرستان خمین معیشت تعداد سه هزار و 107 خانوار به مراتع و منابع‌طبیعی این شهرستان وابسته است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند*** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.