به گزارش ایرنا،حسن نراقی روز چهارشنبه در کمیته برنامه ریزی و توزیع اعتبارات تملک دارایی خمین افزود:ضمن اینکه 588 میلیارد ریال اعتبار استان از محل اعتبارات قانون متوازن و ملی مبلغ 460 میلیارد ریال بین شهرستان های استان امسال اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: اعتبارات شهرستانی بر اساس شاخص های علمی و در نظر گرفتن محرومیت های توزیع شده است که خمین با در نظر گرفتن این شاخص ها بیشترین سهم را در بین شهرستان های استان کسب کرده و در جایگاه اول قرار دارد.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: 450 میلیارد و 403 میلیون ریال اعتبارتملک دارائی برای این شهرستان تخصیص داده شده است که نسبت به اعتبارات سال گذشته 68 درصد افزایش دارد.
سید مهدی ساداتی افزود: اعتبار مذکور در چهار ردیف 2 درصد نفت و گاز، اعتبارات استانی ، قانون متوازن و قانون بودجه مصوب و تخصیص داده شده است.
وی اظهارکرد: 174میلیارد و 360 میلیون ریال از این میزان اعتبار از محل اعتبارات 2 درصد نفت و گاز است که طبق الزامات قانون بودجه 50 درصد اعتبارات در بخشهای محروم برای آبرسانی، راه ها و بهسازی روستایی و تکمیل فرستنده های رادیویی و تلویزونی و اف ام روستایی، اصلاح شبکه برق و برقرسانی به روستاها و مابقی در سایر پروژه ها تخصیص و توزیع شد.
وی ادامه داد: اعتبارات استانی این شهرستان نیز 71 میلیارد و 610 میلیون ریال است که از این اعتبار طبق قانون بودجه هشت درصد برای بهسازی روستایی و اجرای طرح هادی و 10 درصد آن برای آبرسانی روستایی و یک درصد برای پروژه های بسیج تخصیص یافت.
ساداتی افزود: مابقی اعتبار استانی این شهرستان برای تکمیل مراکز بهداشتی و درمانی، حوزه علمیه و سایر پروژه ها در نظر گرفته شده است.
فرماندار خمین گفت: سهم شهرستان خمین از محل اعتبارات قانون متوازن از 2 ردیف اعتباری استانی 165 میلیارد و 440 میلیون ریال است که برای پروژه های موثر در ارتقای شاخص هایی در حوزه آب، راه،گردشگری، بهداشتی، زیر ساختهای شهری، روستایی و ورزشی اختصاص یافته است.
وی گفت: تخصیص اعتبارات بر اساس مکاتبات با ادارات و دریافت پروژه های پیشنهادی به ویژه طرح های اولویت دار که در ارتقای شاخص های توسعه ای شهرستان اثرگذاری دارد،توزیع شده است .
ساداتی تاکید کرد: اعتبار ات برای 223 پروژه های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد با رعایت الزامات قانون بودجه سال 96 و در راستای برنامه ششم توسعه برای 38 اداره هزینه خواهد شد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت و در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.