به گزارش ایرنا، علی خسروان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حامیان محیط زیست و حیات وحش 2 بهله دلیجه، یک قطعه شاه بوف نابالغ و یک بهله عقاب را که قدرت پرواز نداشتند تحویل اداره حفاظت محیط زیست فراهان دادند.
وی بیان کرد: این پرندگان پس از تیمار اولیه توسط محیط بانان شهرستان فراهان به منظور نگهداری تا رسیدن به قابلیت پرواز و رهاسازی در طبیعت به اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی منتقل شدند.
خسروان ضمن قدردانی از این شهروندان، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه از حیات وحش آسیب دیده و سرگردان در شهرستان، موضوع را از طریق سامانه 1540 و یا شماره 08633722790 اعلام کنند.
مسئول حفاظت محیط زیست شهرستان فراهان خاطرنشان کرد: دلیجه از پرندگان شکاری و از تیره شاهینیان است که با تکنیک خاص خود در شکار طعمه از گونه های دیگر به خوبی تشخیص داده می شود، دلیجه قادر است تنها برای چند ثانیه قبل از یورش به طرف طعمه در هوا بال‌بال زنان درجا باقی بمانند.
خسروان تصریح کرد: شاه بوف پرنده ای از خانواده جغد، بزرگ‌ترین نوع جغد و 2 برابر جغد گوش‌دراز است این پرنده دارای گوش پرهای مشخص، سینه زرد مایل به قهوه‌ای بارگه‌های پهن، چشم‌های درشت نارنجی رنگ، سطح پشتی زرد مایل به قهوه‌ای بالکه‌های قهوه‌ای پررنگ است.
شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی است که دارای 2 بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و خنجین به مرکزیت شهر خنجین با 28 هزار و 994 نفر جمعیت است.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.