به گزارش ایرنا، محمد بهاروند روز چهارشنبه در نشست ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان ساوه افزود: بسیاری از جرائم مختلف جامعه به نوعی با آسیب اجتماعی اعتیاد ارتباط دارد.
وی اظهار کرد: سیاست اصلی دولت، اجتماعی کردن مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر است و باید با نهادینه کردن و گسترش فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در جامعه نسبت به کاهش گرایش به مواد مخدر تلاش کرد.
فرماندار ساوه گفت: دانشگاهیان و دانشجویان به عنوان پیشقراولان فرهنگی و فرهیخته، نقش اثرگذاری در اجرای برنامه های مبارزه با اعتیاد دارند.
وی اظهار کرد: گرایش مصرف مواد مخدر در حال تغییر از سنتی به صنعتی است که این فرآیند، نه تنها فرآیند ترک و درمان را مشکل تر کرده بلکه پیامدهای ناگوار اجتماعی را نیز به همراه دارد.
فرماندار ساوه افزود: بر اساس آمارها، 15 تا 20 درصد معتادان سنتی در صورت ترک، بهبود خود را حفظ می کنند که این آمار در میان معتادان به مواد مخدر صنعتی بسیار کمتر است.
بهاروند با تاکید بر برنامه ریزی های مبارزه با مواد مخدر مبتنی بر شرایط بومی هر منطقه افزود: رهبر معظم انقلاب پنج محور مختلف را به عنوان مسائل حاد تلقی کرده اند؛ که اعتیاد یکی از این موارد است.
وی یاداور شد: نمایشگاهی از دستاوردهای نهادهای دولتی از جمله بهزیستی و سازمان های مردم نهاد در خصوص مبارزه با مواد مخدر از دهم تیرماه به مدت چهار روز در ساوه برپا می شود.
ساوه با 290 هزار نفر دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است.
7269/3075/خبرنگار: الهام بابایی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.