دکتر عباس گنجی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت 509 هزار و 358 متر مربع از جایگاه ها، اماکن و دامداری های شهرستان های استان مرکزی علیه این بیماری سم پاشی و ضد عفونی شد.
وی ادامه داد: سم پاشی این جایگاه ها و بدن دام ها در استان مرکزی با یک هزار و 500 لیتر سم، توسط 15 گروه از بخش خصوصی و دولتی به صورت رایگان انجام شده است و این طرح تا پایان فصل گرما در سطح استان اجرا می شود.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی سم پاشی و ضد عفونی یکی از راهکارهای مهم مبارزه و ریشه کنی بیماری تب کریمه کنگو عنوان کرد و گفت: سه هزار لیتر سم امسال برای مبارزه با این بیماری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی به استان مرکزی اختصاص یافته است.
دکتر گنجی افزود: اختصاص این میزان سم به استان مرکزی نسبت به سال گذشته حدود سه برابر افزایش یافته است و که علاوه بر آن برای اجرای هرچه بهتر طرح سم پاشی و ضد عفونی جایگاه ها و دامداری های استان 2 هزار لیتر سم مورد نیاز استان است.
وی، از دامداران خواست برای مقابله با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کمال همکاری را با بازرسان این اداره کل داشته و با ضد عفونی جایگاه های نگهداری دام از انتقال این بیماری جلوگیری کنند.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه ذبح دام غیر مجاز و خارج از کشتارگاه و عرضه گوشت بدون تایید دامپزشکی در مراکز عرضه مورد را با شماره 1512 دامپزشکی استان برای بررسی موضوع و پیشگیری از شیوع بیماری 'تب کریمه کنگو' گزارش دهند.
تب کریمه کنگو، یک بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده‌ است که از طریق گزش کنه و یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.