این گروه 23 نفره در جریان بازدید از بیت تاریخی و زادگاه معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) با قسمت های مختلف این مجموعه آشنا شدند.
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) در خمین در دیدار با این گروه گردشگران گفت: امام خمینی (ره) بزرگ مرد تاریخ معاصر بود که انقلابی را پایه گذاشت که تاثیری مهم و عمیق بر سراسر دنیا داشت.
حجت الاسلام علیرضا مرودشتی افزود: فلسفه ظهور همه انبیاء یکتاپرستی، توحید، اخلاق محوری، مبارزه با ظلم است که در ادیان دینی به آن توجه خاصی شده است و ادیان دینی به لحاظ توجه امام راحل به این مبانی، احترام خاصی برای آن حضرت قائل هستند.
وی ادامه داد: امام خمینی (ره)شخصیتی بود که انقلاب اسلامی مدیون اوست و اندیشه های بلند امام چاره حل مشکلات است.
این گروه گردشگری در ادامه سفر خود از روستای لیلیان خمین که پیش از این روستایی ارامنه نشین بود بازدید کردند.
جلوخان های بنای تاریخی بیت امام خمینی(ره) بخش وسیعی است که به صورت فرورفتگی در کنار مسیر و در جلوی در اصلی قرار دارد و در اصلی این خانه در پیش خان قرار دارد و این در 2 لنگه است و هر لنگه متشکل از چند ردیف تخته قطور طولی است.
بعد از عبور از ورودی، فضایی کاملا سر بسته به نام هشتی وجود دارد که یک هشت ضلعی کامل است و بعد از هشتی راهروی طویل و کم عرض و تاریکی قرار دارد که مانع ورود ناگهانی به فضای داخل عمارت است.
وجود چند انبار، اصطبل و آشپزخانه از دیگر اجزا و فضاهای بیت تاریخی امام خمینی (ره) در شهرستان خمین است.
بیت تاریخی امام خمینی (ره) در محله سه پل شهر خمین و در شمال رودخانه این شهر واقع شده که با قدمتی 200 ساله، به شماره ‎ 1746در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.