به گزارش ایرنا، غلامعباس بهرامی نیا روز سه شنبه در آغاز عملیات طرح ایمن سازی این محور افزود: این مسیر از محورهای پرترود استان مرکزی است که حداقل روزانه 11 هزار و 500 وسیله نقلیه بر روی آن گذرمی کنند.
وی اظهار کرد: 43 درصد این ترددها وسایل نقلیه سنگین است که تاکنون تصادف های منجر به فوت زیادی در این مسیر رخ داده است.
وی ادامه داد: بخشی از اعتبار این طرح مربوط به سال گذشته و بقیه از محل اعتبارات امسال اختصاص یافته در حال ابلاغ است و پیش بینی می شود کار ایمن سازی محور تا پنج ماه به اتمام رسد.
به گفته بهرامی نیا، در این مدت طرح پل زیرگذر سه راهی آوه به عرض هشت متر ، ارتفاع پنج و طول 33 متر اجرا خواهد شد.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز گفت: سه راهی آوه مسیر ترانزیتی پرترافیک استان محسوب می شود که هر سال تصادف های منجر به جرح یا فوت در این محور رخ می دهد.
محمد بهاروند افزود: با توجه به طرح موضوع در نشست شورای تامین استان مرکزی، مقرر شد با وجود کمبود اعتبار، ایمن سازی این نقطه حادثه خیز در دستور کار قرار گیرد و این مهم اینک به همت استاندار و تلاش نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی محقق شده است.
وی تصریح کرد: بیشترین مسیر جاده ای استان مرکزی در محدوده ساوه قرار دارد و از دستگاه های اجرایی مرتبط با این حوزه انتظار می رود با همکاری مستمر، اینگونه اقدامات در این شهرستان را در دستور کار قرار دهند.
نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مسیر ساوه تا سه راهی اوه از محورهای حادثه خیز است که دستور تعریض آن از وزیر راه و شهرسازی اخذ شده است.
محمدرضا منصوری بیان کرد: سال های گذشته که ارزش نفت 130 دلار بود امکان بسیاری از اقدامات زیرساختی وجود داشت اما، در شرایط فعلی، درآمدهای محدود و کمبود اعتبارات، تحقق تمامی خواسته های بحق مردم مشکل است.
وی افزود: از مدیرکل راه و شهرسازی استان انتظار می رود نماینده ای برای این حوزه در وزارتخانه معرفی کند تا با پیگیری مستمر، بتوان اعتبارات بیشتری برای استان جذب کرد.
سه راهی در کیلومتر 20 محور یاد شده قرار دارد و یکی ازپرحادثه ترین نقاط در محورهای مواصلاتی استان مرکزی محسوب می شود.
150 کیلومتر آزاد راه، 300 کیلومتر راه اصلی و فرعی در محدوده شهرستان ساوه قرار دارد.
7269/6013/خبرنگار: الهام بابایی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.