به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز سه شنبه درکارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی افزود: توجه به زیرساخت ها و امور زیربنایی از اولویت های استان برای حرکت به سمت توسعه پایدار و همه جانبه است.
وی اظهار کرد: جذب سرمایه گذار و فراهم کردن زمینه حضور و استفاده از ظرفیت های استان می تواند نقش موثری در رشد اقتصادی منطقه داشته باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استان مرکزی در این نشست با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی در سرمایه گذاری های متنوع در استان گفت: تعامل و همکاری با بخش خصوصی با رعایت ضوابط و مقررات، افق های جدیدی را برای رشد و توسعه به همراه دارد.
فیلی افزود: کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی فعالیت های گسترده ای در همه بخش ها برای رشد و توسعه استان برعهده دارد و تعیین کاربری برای واگذاری طرح های مختلف از جمله گردشگری، صنعتی، کشاورزی،خدماتی و تولیدی از جمله وظایف این کارگروه است.
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری مرکزی گفت: این کارگروه با هدف بررسی و تعیین کاربری 12 طرح پیشنهادی از سوی سرمایه گذاران در بخش های مختلف تشکیل شد که در نهایت 9 طرح مورد موافقت و تصویب اعضا قرار گرفت.
فیلی افزود: اعضا با 2 طرح ساخت انبار محصولات کشاورزی و طرح دانه بندی شن و ماسه در تولید محصولات بتنی موافقت نکردند و یک طرح نیز به دلایلی از دستور کار خارج و به تصویب نرسید.
وی با اشاره به این که در این کارگروه میزان زمین واگذار شده، نوع کاربری و مکان آن مورد بررسی و تایید اعضا قرار می گیرد، گفت : بررسی ها به این منظور انجام می گیرد که اول در حریم سایر دستگاه ها از جمله راه ها، خطوط انتقال نیرو، برق، آب و رودخانه قرار نگیرند و دوم با سایر فعالیت های اطراف آن هم تناسب داشته باشد.
وی اظهارکرد: کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی از کارگروه های مهم زیر مجموعه شورای برنامه‏ ریزی و توسعه استان است.
به گزارش ایرنا، کارگروه تخصصی امور زیر بنایی و شهرسازی، یکی از کارگروه های ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان می باشد که مطابق با وظایف تعیین شده در ماده 9 آیین نامه اجرایی شورای برنامه ریزی و توسعه استان به بررسی طرح های توسعه و عمران شهری، مجموعه شهری، طرح های جامعه منطقه ای می پردازد.
وظایف مرتبط با اجرای آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهر ها، طرح های هادی و جامع شهر ها، برنامه های بهینه سازی مصرف انرژی در استان، طرح های پدافند غیر عامل در استان، ساماندهی فضا ها و سکونتگاه های روستایی و طرح بزرگ عمرانی می پردازد که ریاست جلسه را معاون هماهنگی امور عمرانی و دبیری آن را مدیر کل مسکن و شهرسازی استان برعهده دارد.
6991/6013/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.