رضا ساسان فر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ثبت نام متقاضیان تسهیلات رونق تولید برای واحد های صنعتی و معدنی کمتر از 100 نفر اشتغال، خرید ماشین آلات معدنی و طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در حال انجام است.
وی اظهار کرد: متقاضیان باید مراجعه به سایت بهین یاب قسمت تامین مالی نسبت به ثبت نام اقدام کنند که پرسشنامه مربوط که بایستی تکمیل و به سازمان صنعت استان ارائه شود در وبلاگ اداره صنعت معدن و تجارت ساوه و سایت سازمان صنعت معدن وتجارت استان مرکزی موجود است و قابل دریافت است.
وی ادامه داد: محدودیتی از نظر تعداد ثبت نام شدگان وجود ندارد اما، متقاضیان باید در اسرع وقت نسبت به نام نویسی اقدام کنند.
وی گفت: میزان تسهیلات براساس تایید کارگروه برای بنگاه های کوچک تا سقف 10 میلیارد ریال، بنگاه های متوسط تاسقف 30 میلیارد ریال و برای طرح های نیمه تمام مشمول با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد 20 میلیارد ریال است.
سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت ساوه یادآور شد: تا نیمه نخست اسفند پارسال، بیش از 710 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و کشاورزی شهرستان پرداخت شده است.
ساسان فر افزود: این میزان تسهیلات به 72 واحد متقاضی که در سامانه بهین یاب نام نویسی شده بودند، در 2 قالب رونق تولید برای واحدهای بالای 60 درصد پیشرفت و سرمایه در گردش به منظور حفظ و یا افزایش اشتغال موجود به متقاضیان پرداخت شده است.
بر اساس پروانه بهره برداری 550 واحد صنعتی در ساوه وجود دارد که از این تعداد حدود 60 واحد محصول تولیدی خود را به خارج از کشور صادر می کنند.
ساوه پس از اراک در مقام دوم صنعتی استان مرکزی قرار دارد اما اشتغال مستقیم این واحدها بر اساس مجوزها، 38 هزار و 500 نفر است که در این شاخص ساوه در رتبه نخست استان است.
ساوه با جمعیت حدود 290 هزار نفر دومین کانون جمعیتی استان مرکزی بوده که نقش عمده ای در تولید و اقتصاد کشور دارد.
7269/6013/خبرنگار: الهام بابایی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.