نماینده شازند در مجلس دهم در گفت و گو با خبرآنلاین مرکزی بر این نکته تاکید کرد و گفت: به نقد عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در بخش های مختلف نمی پردازم اما لازم است به جز تجدید نظر در الگوی کشت و اهداف و ماموریت ها ،ساختار نامناسب این وزارتخانه نیز اصلاح شود که این نیاز در کمیسیون متبوع در مجلس شورای اسلامی مطرح شده و پیگیری خواهد شد.
علی ابراهیمی افزود: به عنوان نمونه شرکت پشتیبانی امور دام این وزارتخانه،در قالب شرکت خدمات حمایتی و سازمان تعاون روستایی هم فعالیت دارد و در واقع ماموریت شفافی برای اغلب بخش‌های این وزارتخانه وجود ندارد.
وی بیان کرد: مسئله بدهکاری قابل توجه اتحادیه مرغداران استان مرکزی به پشتیبانی امور دام که در زمان عرضه ی مرغ به بازار با قیمت پایین تر از توافق شده با اتحادیه اتفاق افتاد ، مصداق متضرر شدن بخش غیر دولتی به دلیل عملکرد نامناسب بخش دولتی است.
*تولید بدون توجه به بازارهای خارجی موثر نیست
نماینده شازند در مجلس دهم در ادامه این گفت و گو اظهار کرد: تولید بدون توجه به بازارهای خارجی نمی‌تواند تولید موثری باشد و در صورتی که توجه به بازار خارجی و برنامه‌ریزی بر این اساس با هدف توسعه صادرات صورت نگیرد، با بی‌نظمی مواجه خواهیم بود.
ابراهیمی ضمن تاکید بر لزوم توجه به کیفیت و قیمت تمام شده تولیدات در بخش صادرات عنوان کرد: در عرصه بین‌المللی در صورتی که کیفیت تولید در حد مطلوبی نباشد و قیمت تمام شده نیز قابل رقابت در بازارهای جهانی نباشد نمی‌توان امیدی به صادرات و حتی فروش محصول در بازارهای داخلی داشت بنابراین بخش خصوصی قبل از اینکه بخواهد با دولت توافق کند باید برای رفع این دو مشکل چاره اندیشی نماید.
وی بیان کرد: به عنوان نمونه سال گذشته در استان مرکزی توانستیم به خودکفایی تولید گندم دست یابیم و 9 میلیون تن گندم ذخیره شده داریم، از طرفی طبق پیش‌بینی‌ها امسال حدود 10 میلیون تن گندم خریداری می‌شود که جمعا 19 میلیون تن گندم در استان ذخیره می‌شود، در صورتی که نیاز استان هفت میلیون تن است.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صرف نظر از کیفیت این محصول باید بررسی شود که بر اساس قیمت تمام شده، این محصول قابلیت صادرات دارد؟ از طرفی باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد که این محصول زمانی که به آرد تبدیل شود با توجه به کیفیت خریداری می‌شود؟
ابراهیمی در خصوص برگزاری نشست های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی متذکر شد: اگر هدف نشست های شورای گفت و گو برداشتن موانع کسب و کار و تولید با حضورمدیر ارشد استان است ، لازم است در جلسات کارشناسی به شکل تخصصی تر مشکلات موجود بررسی شود و این پیشنهادات در این نشست مطرح و تصمیم گیری شود چون اگر به این شکل و روند باشد به نتایج و تاثیرگذاری لازم نخواهیم رسید.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 677877
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.