محمد ابراهیم عباسی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مهم تا قبل از شیوع بیماری تب کریمه گنگو نیز در کشتارگاه اراک رعایت می شد اما، با شیوع این بیماری در برخی نقاط کشور، تدابیر بهداشتی ویژه در این کشتارگاه مد نظر است.
وی بیان کرد: شهرداری امکانات لازم را برای افرادی که در کشتارگاه فعالیت دارند و به طور مستقیم با لاشه های گوشت در ارتباط هستن؛د فراهم کرده است.
شهردار اراک ادامه داد: پوشش مناسب و ایمن و دستکش های خاص در اختیار افرادی که در کشتارگاه فعالیت دارند قرار گرفته و تمام گوشت هایی که وارد سردخانه می شود، پس از نگهداری 24 ساعته در بازار فروش توزیع می شود.
وی اظهار کرد: چند کانتینر سردخانه دار نیز در کنار کشتارگاه اراک مستقر شده و هیچ مشکلی به لحاظ کمبود امکانات وجود ندارد.
شهردار اراک، در خصوص اعتراض برخی از چوب داران ( افرادی که در زمینه خرید و فروش گاو و گوسفند فعالیت دارند) نیز، گفت: به دلیل نگهداری گوشت در سردخانه مقداری از وزن لاشه دام کاهش می یابد که در این راستا برخی از چوبداران اعتراض به ضرر مالی داشته اند.
عباسی ادامه داد: سلامت مردم و پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو از هر اقدامی بیشتر در اولویت است بنابراین شهرداری در این راستا تدابیر قرنطینه ای را مو به مو اجرا می کند و هیچ اعتراضی پذیرفتنی نیست.
وی اظهار کرد: مردم گوشت مورد نیاز خود را تنها از مراکز فروش مطمئن خریداری کنند و به هیچ عنوان این ماده خوراکی را از واسطه ها ویا به صورت دام زنده خریداری نکنند.
شهردار اراک گفت: روزانه به طور میانگین حدود 400 گوسفند و 40 گاو و گوساله در کشتارگاه اراک کشتار می شود.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.