حجت الاسلام سید جواد نور موسوی لنگرودی روز جمعه در سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه در مصلی امام خمینی (ره) خمین افزود: کسی که شیعه واقعی حضرت علی(ع) است امنیت و عزت همراه او است و جامعه نیز از این شیعه واقعی امنیت دارد.
وی، حضرت علی (ع) را بنده و مظهر وجود خدا خواند و ادامه داد: حضرت علی(ع) همان کسی است که در خیبر را ازجا کند و در جنگ خندق آبروی اسلام را خرید و با کودکان یتیم بازی می کند.
حجت الالسلام نور موسوی با اشاره به فضیلت شب های قدر اظهار کرد: جمع مقدرات انسان در این شب رقم می خورد و انسان دوباره متولد می شود.
وی گفت: مقام بندگی بالاتر از هر مقامی است و شخصیت حقیقی انسان همین بندگی است و در شب های قدر انسان با مناجات و راز و نیاز در دریای رحمت الهی گناهانش را شستشو می دهد و زندگی دوباره را آغاز می کند.
این مبلغ دینی، دعا در شب های قدر را عاملی مهم در طهارت، پاکی و سلامت روح و ایمان انسان دانست و افزود: در شب قدر بهترین ها برای سرنوشت یک ساله انسان رقم می خورد زیرا قرار دادن اتفاقات ناپسند و ناخوشایند در شان ذات اقدس الهی نیست.
وی با بیان اینکه در شب قدر درهای جهنم بسته می شود، تصریح کرد: در طول سال انسان با گناه عزت و آبروی خود را به خطر می اندازد اما ذات اقدس الهی آبروی او را حفظ می کند.
مسئول روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: کسی که در شب های قدر که مقارن با شب نزول قرآن است احیا می گیرد و شب زنده داری می کند در واقع خود را در محضر خدا قرار می دهد.
وی افزود: خدا وصال خود را در بعضی اعمال نیک پنهان کرده تا انسان تمام اعمال نیک را انجام دهد و استجابت دعا را در برخی ادعیه قرار داده تا همه دعاها خوانده شود و زمان مرگ نامعلوم است تا انسان همواره آماده مرگ باشد.
وی با اشاره به اینکه عشق به اهل بیت(ع) مختص جنسیت و دین خاصی نسیت، تاکید کرد: عمل به سیره اهل بیت(ع) مهم است چراکه ایشان نیازی به گریه کردن و سینه زدن ما ندارند.
حجت الاسلام نورموسوی خاطرنشان کرد: زمانی که اهل بیت(ع) را بر مقام و جایگاه دنیوی ترجیح دهیم شیعه علی(ع) هستیم و ثروت و مقام باید برای خدمت به خلق خدا باشد وگرنه هیچ ارزشی ندارد.
شهرستان خمین ازتوابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت ودر فاصله 61 کلیومتری اراک قرار دارد.
7277/6013/خبرنگار:افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.