به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا نیسشابوری در خطبه های نماز جمعه این هفته آشتیان در مصلی دانش آشتیانی افزود: جهان و منطقه امروز در آتش خیانت سران خودفروخته کشورهای اسلامی و توطئه های دشمنان اسلام می سوزد و بیداری اسلامی و تقویت ان راه مقابله با دشمنان است.
وی بیان کرد: امروز سران خودفروخته کشورهای اسلامی حمایت همه جانبه از فتنه داعش و تکفیر و جنگ های نیابتی را دارند و می کوشند بر طبل اسلام هراسی، شیعه هراسی، ایران هراسی بکوبند.
وی توضیح داد: حضور پررنگ و معنادار در راه پیمایی روز قدس توطئه مرموز دشمن را که دنبال القاء عدم ضرورت راهپیمایی روز قدس است خنثی می کند.
امام جمعه اشتیان گفت: ملت ایران همواره به پیروی از رهبر فرزانه انقلاب به حمایت از فلسطین و مقاومت ادامه می دهد و سیاست جمهوری اسلامی تغییری نکرده است و هرگز در برابر درنده خویی صهیونیست ها و تکفیری ها علیه مسلمانان ساکت نمی نشینیم.
حجت الاسلام نیشابوری خاطرنشان کرد:رعایت مصالح و منافع ملی در تمام امور حکومت خواسته رهبری و ملت است و مسئولان در انجام هر کار و تصمیمی باید به عناصر اسلامیت، پیشینه تمدنی و تاریخی ایران و شعارها و آرمان های انقلاب توجه جدی داشته باشند.
وی توضیح داد: افتخار ما به اسلامی بودن ، ایرانی بودن و انقلابی بودن است و هرگونه کوتاهی و کم کاری و سستی در این راستا پذیرفتنی نیست.
امام جمعه آشتیان بیان کرد:مقام معظم رهبری نسبت به دو قطبی سازی جامعه هشدار دادند چراکه دو قطبی سازی باعث نابودی منابع و خارج کردن نیروهای انقلابی از صحنه اداره کشور می شود.
وی با تبریک روز جهاد کشاورزی و تشکر از زحمات شاغلان این بخش گفت : ایران نیازمند انجام کارهای جهادی برای ساخت و آبادانی کشور به ویژه در روستاها است و رسیدگی به امور روستاها باید با قوت دنبال شود.
حجت الاسلام نیشابوری افزود:شهرهای کوچک مثل آشتیان در حال تبدیل شدن به روستا است و روستائیان بویژه جوانان انگیزه ماندن در روستا را ندارند چنانچه مردم و جوانان آشتیان انگیزه ماندن در شهر را ندارند و باید با ایجاد محرک های قوی درآمدزایی، جذابیت های فرهنگی و توسعه رفاهیات از این معضل پیشگیری کرد.
وی گفت: پدیده مهاجرت معکوس در آشتیان مسئله ای جدی است ،و باید برای آن چاره اندیشی کرد.
امام جمعه آشتیان در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و تسلیت سالگرد شهادت امام علی (ع) گفت: ایمان به ولایت علی (ع) جزء ایمان است و ایمان بدون آن ممکن نیست.
حجت الاسلام نیشابوری افزود: امام علی (ع) شخصیتی است که تعجب و تحیر بشری را برانگیخته است و او کسی است که 70 ویژگی منحصر به فرد دارد که هیچ کس ندارد هرگز در برابر دشمن سازش و ترسی نداشت.
وی گفت: امام علی (ع) کسی است که سر سخت ترین دشمن بعد از شهادتش بر مظلومیت او گریه کرد و زهد امام علی (ع) نیز به گونه ای بود که اگر در انبار از طلا و کاه داشته باشد اول طلا را در راه خدا انفاق می کرد.
امام جمعه آشتیان افزود: حضرت علی (ع)کسی بود که هدفش از شمشیر زدن فقط رضایت خداوند بود ودر شب های تاریک در کوچه قدم می زد تا یتیمی گرسنه نخوابد،با کفش وصله دار زندگی می کرد و برایش حفظ حریم ولایت و عدالت در راس امور بود.
در 33 نقطه شهری استان مرکزی نماز عبادی و سیاسی جمعه اقامه می شود.
آشتیان از شهرستان های 12گانه استان مرکزی است که به نخبگان فرهنگی شهرت دارد.
6013/6992/خبرنگار:آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.