به گزارش ایرنا، شکرالله حسن بیگی روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی در اراک افزود: بحث ایجاد صندوق اشتغال برای معتادان از سال های گذشته مطرح بوده و هنوز جامه عمل نپوشیده است.
وی بیان کرد: خیران در ایجاد این صندوق نقش موثری برعهده دارند و باید در این حرکت خیر پررنگ حاضر شوند، زیرا تشکیل این صندوق بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی ادامه داد: بحث آموزش در راستای مبارزه با اعتیاد به ویژه در مدارس و دانشگاه ها، مانند پارسال باید با جدیت در این استان پیگیری شود.
حسن بیگی گفت: اجتماعی کردن بیش از پیش مبارزه با موادمخدر از دیگر ضروریات است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و رسانه ها در این راستا وظیفه و رسالت سنگینی برعهده دارند.
وی اظهار کرد: برنامه های هفته مبارزه با موادمخدر باید در شهرستان های مختلف این استان برگزار شود و فرمانداران موظف هستند برنامه ریزی لازم را انجام دهند و عملکرد هر شهرستان به دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی ارسال شود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی در خصوص طرح کرامت سپاه روح الله این استان در راستای مبارزه با موادمخدر گفت: در این راستا باید کمیته ای ویژه با محوریت سپاه در استان شکل گیرد.
حسن بیگی عنوان کرد: در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح همه دستگاه ها و ظرفیت ها باید به کار گرفته شود.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در این نشست گفت: سپاه برای مبارزه با موادمخدر رویکرد جدیدی را در دستور کار قرار داده، در این رابطه فرایندی تعریف شده و با وزارت کشور تفاهم نامه ای به امضاء رسیده است.
سردار محسن کریمی افزود: قرارگاه جواد الائمه در سراسر کشور در این راستا تشکیل شده و برنامه هایی به صورت نمونه آزمایشی در برخی از استان ها برگزار شده که با توفیق خوبی همراه بوده است.
وی بیان کرد: برنامه این طرح در 6 گام در نظر گرفته شده که گام اول آن شناسایی، تهیه بانک اطلاعاتی و ظرفیت های محل های مورد نظر، گام دوم بستر سازی لازم برای ایجاد هماهنگی بین مراجع ذیربط و اقدام های لازم برای جلب اعتماد مردم، گام سوم تبلیغات و آگاه سازی، گام چهارم اقدام قاطع، گام پنجم اقدام های درمانی، مراقبتی و پشتیبانی از خانواده های معتادان و گام آخر صیانت است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: 13 محله در راستای اجرای این طرح برای امسال در استان شناسایی و تعیین شده است و برای هر محله اعتباری معادل 2 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
سردار کریمی اظهار کرد: دستگاه های ذیربط باید برای اجرای هر چه بهتر و موفق تر این طرح در کنار یکدیگر قرار گیرند.
مدیرکل زندان های استان مرکزی در ادامه این نشست گفت: پیگیری اعمال ماده 42 قانون مبارزه با موادمخدر در راستای ساخت اردوگاه با دارا بودن امکاناتی از جمله کارگاهی، مدرسه و فضای سبز در این استان ضروری است.
علی عباس فلاحتی مطلق افزود: موضوع فرزندان بازمانده از تحصیل زندانیان در دستور کار جدی قرار دارد و در این خصوص اقدام های مناسبی انجام شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: کمپین مبارزه با مخدر گل توسط بهزیستی استان و همکاری دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، دستگاه ها و نهادهای مختلف از 10 تا 14 تیرماه امسال برگزار می شود.
نبی الله شاه محمدی حیدری افزود: در راستای واگذاری مراکز ماده 16، تفاهم نامه ای بین بهزیستی و ستاد مبارزه با موادمخدر در کشور منعقد شده است که بر اساس آن این مراکز به بهزستی ها تحویل داده می شود و انتظار است این مهم در استان به زودی انجام شود.
وی بیان کرد: برای اجرای برنامه های سال جاری در امر مبارزه با موادمخدر نقشه راهی تدوین شده است که باید بر اساس آن گام برداشت.
در این نشست کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی نیز گزارشی از برنامه ها و اقدام های خود در راستای مبارزه با موادمخدر ارایه کرد.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای یک میلیون و 429 هزار و 475 نفر جمعیت است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.