به گزارش ایرنا، این گروه 13 نفره گردشگری متشکل از مهندسان و پزشکان جنوب کشور آلمان بودند که صبح روز چهارشنبه از بیت و زادگاه امام راحل در خمین دیدن کردند و با قسمت های مختلف این مجموعه و سادگی و زیبایی این آن آشنا شدند.
بازدید از نمایشگاه عکس و آشنایی با خاندان و سرگذشت زندگی امام (ره)و مجتمع جدید فرهنگی هنری یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های بازدید این گردشگران آلمانی در خمین بود.
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) در خمین گفت: این گردشگران به استان اصفهان سفر کرده بودند، که با توجه به جاذبه های تاریخی این استان به شهرستان خمین نیز مراجعت داشتند تا از بیت تاریخی امام خمینی (ره) دیدن کنند.
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا مرودشتی افزود: بخش های مختلف مجموعه بیت تاریخی امام (ره) برای این گردشگران به زبان خارجی توضیح داده شد.
وی بیان کرد: این گروه گردشگر آلمانی با علاقه از نقاط مختلف بیت تاریخی امام خمینی (ره) دیدن کردند و با طرح پرسش هایی خواستار توضیح بیشتر دوران زندگی این بزرگ مرد انقلاب اسلامی شدند.
مرودشتی اظهارکرد: در بیت تاریخی امام راحل، 2 راهنمای گردشگری مستقر است که ضمن پذیرایی از کاروان ها، اقلام تبلیغی، پوستر، لوح فشرده و کتابچه زندگینامه امام خمینی (ره) را در قالب بسته های فرهنگی به بازدیدکنندگان اهدا می کنند.
جلوخان های بنای تاریخی بیت امام خمینی(ره) بخش وسیعی است که به صورت فرورفتگی در کنار مسیر و در جلوی درب اصلی قرار دارد و درب اصلی این خانه در پیش خان قرار دارد و این در دو لنگه است و هر لنگه متشکل از چند ردیف تخته قطور طولی است.
بعد از عبور از ورودی، فضایی کاملا سر بسته به نام هشتی وجود دارد که یک هشت ضلعی کامل است و بعد از هشتی راهروی طویل و کم عرض و تاریکی قرار دارد که مانع ورود ناگهانی به فضای داخل عمارت است.
وجود چند انبار، اصطبل و آشپزخانه از دیگر اجزا و فضاهای بیت تاریخی امام خمینی (ره) در شهرستان خمین است.
بیت تاریخی امام خمینی (ره) در محله سه پل شهر خمین و در شمال رودخانه این شهر واقع شده که با قدمتی 200 ساله، به شماره ‎ 1746در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
سنگ نگاره های تیمره، کبوترخانه ها، دستکدهای زیر زمینی، قلعه های تدافعی، قلعه سالار محتشم، بیت تاریخی ،تیمچه بازار،مسجد جامع و24 بقاع متبرکه ازمهمترین آثار تاریخی خمین است.
7277/6013/خبرنگار:افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.