به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی ،مسعود آقازیارتی در گزارشی که در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان ارائه کرد، با اعلام این خبر بیان کرد: در سال گذشته همچنین عملیات مهار و اطفای حریق در 67 مورد مزرعه و خرمن و 164 مورد باغ در سطح شهر اراک انجام شده است.
وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی پیشگیری و مقابله با حریق برای دهیاران و واحدهای آتش نشانی در روستاها به عنوان یکی از اقدامات مهمی که با همکاری دفتر روستایی استانداری مرکزی انجام شده گفت : کمبود نیروی انسانی در بسیاری از مناطق باعث شده که خیلی از دستگاه ها و تجهیزات موجود برای انجام عملیات اطفای حریق ، کاربردی نداشته باشند و باید برای رفع این مشکل اقدام شود .
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری اراک ، نبود ایستگاه های آتش نشانی در حاشیه و خارج از شهر را از مهمترین مشکلات موجود دانست و اظهار داشت : تامین اعتبار برای احداث ایستگاه های آتش نشانی جدید در حاشیه و خارج شهرها ضروری است چون در حال حاضر انجام عملیات به دلیل فاصله زیاد تا محل آتش سوزی، زمان بر می باشد.
وی برگزاری دوره های آموزشی با همکاری رسانه ها و صدا و سیمای استان و همچنین اطلاع رسانی نحوه ی پیشگیری و مقابله با حریق از طریق تهیه و پخش انواع تراکت و بروشورهای آموزشی را از جمله اقدامات انجام شده در این راستا عنوان نمود.
آقازیارتی در پایان این گفت و گو تشکیل کمیته ی آموزش مخصوص آتش نشانان به منظور ارائه خدمات مناسب را از دیگر اقداماتی برشمرد که در سال گذشته با حمایت و پیگیری دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی انجام شده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 674384
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.