به گزارش ایرنا، مردم موحد و مومن استان مرکزی از شامگاه سه شنبه در حالی که در یک دست قرآن کریم و در دست دیگر مفاتیح الجنان داشتند در اماکن مذهبی حاضر شده و تا پاسی از شب ندای الغوث الغوث و الهی العفو سردادند.
مساجد و اماکن مذهبی شاخص و آشنای شهرستان اراک از قبیل مصلی بیت المقدس، مسجد حاج آقا صابر، فاطمیه(س) ، الزهرا(س)، آقا ضیاالدین، حصار، علی ابن ابیطالب(ع)، سیدها، آقا شمس و کانون امام صادق(ع) شهرصنعتی پذیرای مردم مومن و ولایتمداری بودند که با کمال خضوع و خشوع در مقابل معبود خود به عبادت و بندگی پرداختند.
این آیین معنوی با قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر آغاز شد و شرکت کنندگان با زمزمه اسماء ذات اقدس الهی از پیشگاه خالق بی‌همتا خواستند تا به برکت این شب مبارک، قلم عفو بر گناهان آنان بکشد.
شب گذشته در اولین لیالی قدر مداحان خاندان عصمت و طهارت(ع) اشعار و مرثیه‌هایی در غم شهادت علی مرتضی (ع) اولین امام شیعیان جهان قرائت کردند و اشک‌ها بر گونه‌های پیروان آن حضرت جاری شد.
در بسیاری از خیابان های شهرستان اراک از قبیل خیابان جهرم، شهدا و کوی امیریه نیز شبیه خوانان استان مرکزی با اجرای تعزیه شهادت حضرت علی (ع) به سوگواری برای اولین پیشوای شیعیان جهان پرداختند.
بسیاری از مردم مومن و روزه دار استان مرکزی از نقاط مختلف این استان با حضور در بقاع متبرکه شاخص استان مرکزی از قبیل آستان مبارک امامزادگان شاهزاده عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) اراک، شاهزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان، امامزاده سهل ابن علی(ع) آستانه و امامزاده بی بی فاطمه صغری(س) روستای سیاوشان آشتیان آیین احیای اولین شب قدر ماه رمضان جاری را برگزار کردند.
شبیه خوانان شهرستان تفرش نیز شب گذشته در تکایای تاریخی این شهرستان از قبیل تکیه شش ناو، میانده و خلچان با اجرای مراسم شبیه خوانی امام علی(ع) عشق و ارادت خود را به اولین پیشوای شیعیان جهان به منصه ظهور گذاشتند.
مردم مومن و انقلابی شهرستان خمین نیز با حضور در مصلی این شهر و بیت تاریخی امام راحل به عزاداری برای امام علی(ع) پرداختند.
بر اساس روایت ها و احادیث ائمه اطهار(ع) شب نوزدهم ماه مبارک رمضان همزمان با شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) اولین شب قدر است و اقامه نماز قضا، قرائت دعای مجیر و جوشن کبیر مهمترین اعمال این شب است.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.