به گزارش ایرنا، محمود نعمتی روز سه شنبه در نشست کارگروه خرید غلات و دانه های روغنی استان مرکزی، افزود: پیش بینی می شود امسال 250 هزار تن گندم در استان مرکزی به صورت تضمینی خریداری شود که در مقایسه با گندم خریداری شده سال گذشته کاهش چشمگیری دارد.
وی سرمازدگی پایان پاییز سال زراعی جاری را مهمترین عامل کاهش برداشت گندم در استان مرکزی عنوان کرد و گفت: هم اکنون 320هزار تن گندم ذخیره شده از سال گذشته در انبارها و سیلوهای استان موجود است که برای خالی شدن انبارهای استان باید بخشی از گندم سال گذشته به استان های دیگر صادر شود.
مدیرکل امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی با بیان اینکه تا کنون 10هزار تن گندم از کشاورزان ساوجی خریداری شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه گندم استان ممکن است به دلیل شرایط آب و هوایی از کیفیت مطلوب برخوردار نباشد، مقرر شده واردات گندم مرغوب از استان های دیگر همچون خوزستان صورت گیرد تا کیفیت نان دچار مشکل نشود.
نعمتی اضافه کرد: بانک کشاورزی نیز اعلام کرده که در رابطه با پرداخت وجه کشاورزانی که گندم به صورت تضمینی از آنها خریداری شده مشکلی وجود ندارد و پرداخت وجوه مربوط به گندم های خریداری شده فعلا انجام می شود.
وی اضافه کرد: سند آرد و نان استان مرکزی تهیه و تصویب شده و در این رابطه مشکلات و معضلات و چگونگی افزایش کیفیت نان مورد بررسی قرار گرفته است و در این رستا با وجود تولید گندم مازاد مصرف در استان مرکزی، واردات آرد باکیفیت از دیگر استان ها در دستور کار قرار دارد.
استان مرکزی سالانه 150 هزار تن گندم در بخش آرد و نان مصرف می کند.
این استان با وجود صنعتی بودن جزو 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.