به گزارش ایرنا، محسن شریفی روز سه شنبه در نشست هماهنگی برگزاری هفته حجاب و عفاف در استان مرکزی، افزود: تقویت پایه‌های اعتقادی افراد برای مقابله با تهاجم دشمن ضروریست و هنرمندان باید با خلق آثار ماندگار و تاثیر گذار نقش خود را در نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ایفا کنند.
وی ادامه داد: هجمه های بی امان فرهنگی استکبار جهانی که از طریق شبکه های ماهواره و فضای مجازی زوایای خلوت خانواده ایرانی را درنوردیده و اشاعه بی حیایی را در دستور کار خود قرار داده اند و تولید محتوا در مقابله با این تحرک خزنده وظیفه فعالان عرصه های مختلف هنری به خصوص سینما، تلویزیون، تئاتر و موسیقی ضروریست.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را در گروی تعامل بین بخشی همه دستگاه های متولی عنوان کرد و ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، حوزه هنری، دانشگاه ها و ورزش جوانان باید وظیفه خود را در این خصوص طبقه بندی کرده و برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب برنامه ریزی های کاربردی و بلندمدت داشته باشند.
وی، نقش هنرمندان را در صیانت از حقوق شهروندی نیز مهم دانست و گفت: منشورحقوق شهروندی با یک جامعیت منحصر به فرد از سوی دولت یازدهم تدوین شده است و هنرمندان برای نهادینه سازی این فرهنگ ارزشمند در جامعه باید از همه ظرفیت خود استفاده کنند.
شریفی اضافه کرد: احترام به حقوق شهروندی موجب رفاه و امنیت اجتماعی برای مردم است و تدوین چنین منشوری بیانگر نگاه مترقی و اخلاقمدار به حریم و امتیازات رفتاری و هنجارهای اجتماعی است.
وی برپایی جشنواره مد و لباس با محوریت چادر را از مهمترین برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی دانست و گفت: از طراحان و بافندگان استانی برای حضور در این جشنواره دعوت شده و به طراحی های برتر نیز جوایز ارزنده ای اهداء می شود.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: برپایی کارگاه آموزشی با موضوعات صیانت از حقوق شهروندی و حجاب و عفاف با حضور مدیران دستگاه های اجرایی، دبیران ستاد صیانت دستگاه های اجرایی، فرمانداران و بازرسین ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان نیز از سوی اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی نیز دهم تیرماه سال جاری برگزار می شود.
وی بیان کرد: برپایی نمایشگاه مد و لباس، نمایشگاه های پوستر و عکس در همه شهرستان های استان و تجمع بانوان شهرستان اراک در حمایت از ترویج و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی استان در هفته حجاب و عفاف است.
21 تیرماه هر سال یادآور قیام تاریخی مردم مشهد در مقابله با طرح استعماری کشف حجاب رضاخان است.
3017/6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.