محمد حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: سه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در زمره شهرستان های مستعد و دارای ظرفیت استان مرکزی قرار دارند و بهره مندی از این ظرفیت و معرفی آن نیازمند وجود ساختار اداری مناسبی است.
وی افزود: شهرستان تفرش به دلیل فاصله نزدیک با پایتخت کشور می تواند بستر توسعه گردشگری منطقه را مهیا سازد و این دیدگاه می تواند رونق صنعت گردشگری تفرش و منطقه را ارتقا دهد.
حسینی تصریح کرد: وجود ساختار اداری می تواند روند توسعه شهرستان ها به قطب گردشگری و معرفی جاذبه های میراث فرهنگی سه شهرستان را تسریع و تسهیل کند به همین دلیل، دیداری با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری کشور به منظور ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان تفرش صورت گرفت.
وی اظهار کرد: وجود بناهای تاریخی در حوزه انتخابیه و مقبره پروفسور حسابی می تواند رونق گردشگری شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان را به دنبال داشته باشد.
وی با اشاره به نظر مساعد رئیس سازمان میراث فرهنگی نسبت به معرفی بیشتر سه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان افزود: بی شک تبدیل نمایندگی میراث فرهنگی به اداره در تفرش، آشتیان و فراهان نیازمند فراهم بودن بستر و شرایط لازم است و با توجه به ظرفیت های هر شهرستان برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس سازمان میراث فرهنگی بر برگزاری تورهای یک روزه گردشگری به منظور معرفی شهرستان و ایجاد خانه صنایع دستی به منظور ارائه ظرفیت های صنایع دستی شهرستان و کمک به اشتغال هنرمندان صنایع دستی و توسعه اقتصاد شهرستان تاکید داشت و همچنین پیشنهاداتی مبنی بر ایجاد کیوسک های فروش صنایع دستی با همکاری شهرداری ارائه شد.
استان مرکزی صاحب هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی است.
6992/3075/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.