به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی مدیرکل اداره زندان ها و اقدامات تربیتی استان مرکزی با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت : ستاد دیه استان مرکزی هر سال با هدف کمک به آزادی جرائم غیرعمد شامل حوادث ناشی از تصادفات رانندگی، کارگاهی، بدهکاری غیر از کلاهبرداری، بدهکاری ناشی از مهریه و بدهکاران نفقه را حمایت می‌کند.
علی عباس فلاحتی مطلق با بیان این نکته که ستاد دیه یک ستاد مردمی است، افزود : این ستاد با جلب مشارکت‌های مردمی، خیرین و نیز استفاده از منابع بانکی، شرکت بیمه، صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، کمک‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، بنیاد تعاون منابع استانی و کشوری در زمینه آزادی متهمان جرائم غیرعمد فعالیت دارد.
وی تغییر قوانین بیمه در بحث پرداخت دیه افرادی که بیمه ندارند را در کاهش تعداد زندانیان جرائم غیرعمد حوادث رانندگی تاثیرگذار دانست و گفت : امسال در بین منتظران آزادی تعداد معدودی از بدهکاران دیه ناشی از تصادفات رانندگی قرار دارند.
فلاحتی مطلق از برگزاری جشن گلریزان در شهرستان ساوه در روز پانزدهم ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت : این برنامه به نوبت در دیگر شهرستان های استان هم برگزار می شود و کمک های جمع آوری شده به ستاد دیه استان واریز و با الویت همان شهرستان هزینه می شود .
وی مبلغ کمک جمع آوری شده در شهرستان ساوه را برای 45 زندانی جرائم غیرعمد 110 میلیون تومان اعلام کرد.
مدیرکل زندان های استان مرکزی تعداد زندانیان جرائم غیرعمد استان در سال گذشته را ۲17 نفر شامل 213مرد و 4 زن ، که ۴۵ نفر بدهکاری مهریه، ۱۳ نفر حادثه ناشی از تصادفات رانندگی، ۴ نفر بدهکاری نفقه و ۵ نفر هم حوادث ناشی از کارگاهی و بقیه بدهی چک داشتند عنوان کرد و گفت : برای آزادی این زندانیان بیش از 14 میلیارد تومان لازم بود که ۵۰ درصد از این مبلغ از شکات و مطالبه‌گران رضایت گرفته شد و مابقی نیز از منابع ستاد دیه و کمک خیرین تأمین گردید .
وی رویکرد جدید ستاد دیه را برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با همکاری سازمان صدا وسیمای استان مرکزی در برنامه قبل از اذان مغرب که از سیمای شبکه آفتاب پخش می‌شود عنوان کرد و گفت :در این برنامه اهداف ستاد دیه تشریح و خیرین به مشارکت دعوت می شوند که با توجه به تاثیرگذاری مثبت آن در سال گذشته امسال هم این برنامه دنبال می شود .
فلاحتی مطلق گفت : جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در اراک روز پنجشنبه، اول تیرماه مصادف با ۲7 ماه مبارک رمضان با حمایت خیرین در هتل امیرکبیر اراک برگزار می شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 671693
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.